بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ تصمیمش درباره انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس را به رغم پایان مهلت او به تعویق انداخت و قرار شد در روزهای آینده در این باره تصمیم بگیرد.
تدبیر24»هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان داشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص این مساله از همان ابتدا کاملاً واضح و آشکار عمل کرد. سؤال این نیست که آیا سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد شد بلکه سوال این است که چه زمانی این اقدام صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با این وجود روز دوشنبه که مهلت ترامپ برای انجام این کار خاتمه می‌یابد تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشد و طی روزهای آینده تصمیمات اتخاذ شده اعلام می‌شود.

قرار بود ترامپ تصمیم خود را در خصوص تمدید دستور منع انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس به مدت شش ماه دیگر اعلام کند. اقدامی که روسای جمهور گذشته آمریکا این کار را از زمان صدور قانونی توسط کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ انجام داده‌اند.

اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل "بوسه مرگ" به راه حل دو کشوری است

در این راستا حسام زملط، نماینده ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن عنوان داشت که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا تیر خلاص به راهکار تشکیل دو کشور برای حل و فصل درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به منزله "بوسه مرگ" روی راه حل دو کشوری خواهد بود.

تماس تلفنی ماکرون و ترامپ

پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش نسبت به احتمال انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس ابراز نگرانی و تاکید کرده بود که مساله قدس باید در چارچوب مذاکرات صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حل و فصل شود.

امانوئل ماکرون به دونالد ترامپ گفت، "نگران" است او به طور یکجانبه بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.

شماری از رهبران کشورهای عربی پیشتر هشدار مشابهی به آمریکا داده بودند.

گزارش‌ها حاکی بود که رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد این هفته بیت المقدس (اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.

اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هر دو می‌گویند این شهر پایتخت آنهاست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها