بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
«تحقیقات‌ نشان داده است که تغییرات فصل در دریافت کالری روزانه، ترکیب رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی ما موثر است و انجام ورزش‌های هوازی در محیط‌های سرد موجب گرسنگی و تحریک اشتهای ما می‌شود و جالب این که این پرخوری ما را چاق نمی‌کند، زیرا بدن به دنبال روش‌هایی برای گرم نگهداشتن خود است و شروع به سوزاندن چربی برای تهیه سوخت کافی می‌کند.»
تدبیر24»«طبنا» نوشت: «تحقیقات نشان داده که هوای سرد نیز می‌تواند فواید سلامتی گوناگونی داشته باشد. از فواید سرما که بنا بر بررسی‌های محققان ثابت شده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش کیفیت خواب

کم‌خوابی می‌تواند صدمات بسیاری به بدن ما از جمله اختلالات در عملکرد شناختی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کلیوی و دیابت، بزند. بررسی‌ها نشان داده ما وقتی به خواب می‌رویم، درجه حرارت بدن‌مان شروع به کاهش می‌کند و در بدن افرادی که به بی‌خوابی مبتلا هستند، این تنظیم حرارتی به درستی انجام نمی شود. محققان می‌گویند این افراد بهتر است در محیطی با دمای ۱۵.۵ تا ۱۹ درجه بخوابند تا خواب عمیقی تجربه کنند.

بالا بردن اشتها و چربی‌سوزی

تحقیقات‌ نشان داده است که تغییرات فصل در دریافت کالری روزانه، ترکیب رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی ما موثر است و انجام ورزش‌های هوازی در محیط‌های سرد موجب گرسنگی و تحریک اشتهای ما می‌شود و جالب این که این پرخوری ما را چاق نمی‌کند، زیرا بدن به دنبال روش‌هایی برای گرم نگهداشتن خود است و شروع به سوزاندن چربی برای تهیه سوخت کافی می‌کند.

اثرات مثبت روان‌شناختی

متاسفانه فصل سرد بسیاری از افراد را دچار افسردگی می‌کند اما تحقیقاتی نشان داده است که روزهای سرد سال به اندازه‌ای که تصور می‌شود نامطلوب نیستند. در تحقیقی مشخص شد که روزهای سرد سال باعث می‌شود افراد کمتر از مکان‌های بسته بیرون بیایند و وقت خود را با تماس تلفنی با دیگران پر‌ کنند و تعامل با افراد، جای فعالیت‌های دیگر را می‌گیرد و بدین ترتیب مردم را به هم نزدیک‌تر می‌کند. همچنین هوای سرد قوه تفکر و درک استعاره‌ها را در افراد افزایش می‌دهد و انعطاف‌پذیری و خلاقیت آنها را بالا می‌برد.

محققان می‌گویند از هوای سرد پرهیز نکرده و از فواید آن بهره‌مند شوید.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها