بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
مدیر عامل هلدینگ آتیه صبا گفت: عده ای با توهمات خود اقدام هایی را انجام دادند که مبنای اقتصادی، فنی و کارشناسی نداشت و تنها هزینه های سنگینی برای بیت المال ایجاد کرد. از اساس آکادمی هتلداری مجوز و ساختمان نداشت.

تدبیر24»به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلدینگ آتیه صبا مهندس ولی آذروش در نشست خود با مدیران مجموعه ایرانگردی و جهانگردی، با بیان اینکه تصمیمات ما باید شفاف باشد و همه در جریان تصمیم های ما باشند، اظهار کرد:  مشکل اصلی شرکت‌های اقتصادی فردگرایی است، ما نمی‌توانیم بر اساس منافع شخصی تصمیم بگیریم، این دغدغه‌ای که برای مجموعه ها پیش آمده و همه را گرفتار کرده است، تصمیم های نا به‌جا و غیر کارشناسی است. متاسفانه هتل جهانگردی اصفهان را که یکی از سودآورترین هتل‌ها بود، یک سال و نیم پیش تخریب کردند بدون اینکه نقشه، مشخصات و تامین اعتباری یا پروانه ساختی داشته باشد.

مدیر عامل هلندینگ آتیه صبا تصریح کرد: ما نمی‌توانیم تصمیم‌هایی که مبنای اجرایی ندارد را با توهمات و حرف بگیریم و منافع خود را به منافع بازنشستگان ترجیح دهیم. متاسفانه هزینه های گزافی بابت این بی‌مسئولیتی ها پرداخت شده است و تا به امروز هتلی که تخریب شده پروانه ساخت کسب نکرده است. باید پرسید با چه مجوز و چه فکری این اقدام انجام شده است؟

خیال پردازی به جای تصمیم های فنی

مهندس آذروش در ادامه گفت: متاسفانه پیش از این هزینه‌های بسیار زیادی برای جایی مانند آکادمی هتلداری شد، ساختمانی اجاره شد و با تمام پیگیریهایی که انجام دادیم اصلاً مجوزی به نام آکادمی وجود ندارد. ما هنوز نتوانستیم آکادمی لوزان سوئیس را پیدا کنیم. با حرف زدن و خیال پردازی‌های ذهنی نمی‌توان کار اقتصادی کرد و بعد فضای آلوده به تهمت و افترا و بی اخلاقی ایجاد کرد. باید زبان های هرز درست شود و بدانیم که فرصت طلبی‌ها بیشترین ضرر را به مجموعه های اقتصادی زده و در آینده خواهد زد.

مهندس آذروش با بیان اینکه مفاهیمی چون صداقت، امانتداری و سلامت کاری باید در عمل خورد را نشان دهد، اظهار کرد: امروز عرصه کار آمدی و عمل کردن است و نه سوء مدیریت هایی که صورت گرفته است. ما نمی توانیم بدون برنامه ریزی، توجیه فنی و اقتصادی، بدون مجوز ساخت و… جایی را تخریب کنیم. آمده‌اند بدون مجوز آکادمی تاسیس کرده‌اند و می گویند دانشجویان حاضر هستند ۶۰ هزار یور برای آموزش پول بدهند. تا به امروز مجموعه ایرانگردی و جهانگردی یک مراجع برای این آکادمی خیالی نداشته اند و از اساس جایی به نام آکادمی وجود ندارد.

به جای تهمت زدن پاسخگوی اعمال خود باشید

مهندس ولی آذروش گفت: هر روز عده ای بیکار که باید جوابگوی اعمال غیر کارشناسی خود در زمان حضور خود باشند، پشت سر مدیران ما حرف می زنند، تهمت می زنند و بی اخلاقی می کنند. متاسفانه برخی از رفتارهای آن ها جو بی‌اعتمادی را برای ما به یادگار گذاشت. بنده البته هیچ توجهی به این حرف ها ندارم و به شدت از مدیران ، کارآمد، دست پاک، صادق و امانتدار حمایت می‌کنم.

مدیر عامل شرکت آتیه صبا اظهار کرد: چرا کسی در جریان کارهایی که انجام شده نیست؟ چرا باید با ذره بین دنبال اسناد و مدارک گشت و پول های که پرداخت شده سند درست و حسابی ندارند؟ بالاخره یک روز دستگاه های نظارتی به این موضوعات رسیدگی خواهند کرد و همه باید پاسخگوی اعمال خود باشیم. با تهمت و افترا و حرمت شکنی نمی‌توان از بی مسئولیتی‌ها فرار کرد.

اخلاق مداری مبنای اصلی اقتصاد

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با بیان اینکه اگر همه ما به اخلاق ، امانتداری و صداقت پایبند باشیم به بالاترین سود خواهیم رسید، اظهار کرد:  انصافاً باید معنی کامل سخن گهربار آقا رسول الله را در مجموعه خود به عینه لمس کنیم. فرمایشی که برای هر عصر و نسلی قابل تامل و تفکر است. احترام، اکرام و محبت به مهمان که فرمایش ایشان است باید بالای سر خود بنویسیم و آن را به عنوان وظیفه انسانی، کاری و اداری اجرا کنیم. قطع به یقین خیر و برکت نیز در احترام به مهمان است. از نظر علمی و اقتصادی نیز امروز اقتصاددانان بزرگ دنیا تاثیر اخلاق مداری و محبت بر اقتصاد را بررسی کرده اند.

وی افزود: کارها باید با صرفه اقتصادی، تهیه fs (برنامه امکان سنجی) برنامه ریزی دقیق و انضباط مالی انجام شود که می تواند فضای اطمینان را برای سرمایه گذاران به وجود آورد و هم فضای عقلانیت را در کنار سلامت کاری ایجاد شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها