بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور تا زمانی که لازم باشد حضور نظامی خود در سوریه را حفظ می‌کند.
تدبیر24»اریک پاهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: تا زمانیکه لازم باشد و این اظمینان حاصل شود که بازگشتی برای داعش وجود ندارد در سوریه می‌مانیم. ما به تعهداتمان در عرصه‌های میدانی در حمایت از شرکایمان و ممانعت از بازگشت گروه‌های تروریستی پایبندیم.

وی افزود: تعهدات نیروهای آمریکایی در سوریه به موجب شروطی خواهد بود. جدول زمانی مشخصی برای خروج  وجود ندارد و عقب‌نشینی آمریکا به اوضاع میدانی سوریه بستگی دارد.

پاهون گفت: ائتلاف باید از عدم بازگشت داعش یا بازپس‌گیری مناطقی که از دست داده یا توطئه برای انجام حملاتی در خارج و تضمین اطمینان یافتن از شکست این گروه اطمینان حاصل کند. این مسئله برای حمایت از وطن و دفاع از هم‌پیمانان و شرکایمان لازم است و آمریکا در راستای شروط مبارزه با تروریسم و تحقق ثبات در مناطق آزاد شده حضور نظامی خود را در سوریه حفظ خواهد کرد.

سخنگوی پنتاگون تأکید کرد: باید حل و فصل سیاسی در سوریه محقق شود. نباید همه فکر کنند که به محض کشته شدن آخرین تروریست داعشی ما از نیروهای هم‌پیمان خود در سوریه دست می‌کشیم. آمریکا به تلاش‌های خود برای مبارزه با تروریسم و تحقق ثبات در سوریه ادامه می‌دهد. تحقق ثبات به معنای ازسرگیری خدمات اصلی و اجرای عملیات خنثی سازی بمب و مین و توزیع کمک‌های بشردوستانه است.

وی گفت: آمریکا خواهان کمک به نیروهای سوریه دموکراتیک است تا این نیروها به نیروهای محلی دائمی تبدیل شوند.

سخنگوی پنتاگون گفت: روسیه تنها بخشی از عملیات مبارزه با تروریسم را در سوریه انجام داده است. مبارزه با داعش برای مسکو در سوریه اولویت نیست. روسیه به نظر می‌رسد هیچ طرحی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه یا حل مشکلات اصلی که به ظهور داعش انجامیده ندارد.

وی گفت: روسیه با جدیت برای خارج کردن نیروهای ایرانی و حزب الله از سوریه تلاش نمی‌کند.


برچسب ها: تدبیر24 ، جدول زمانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها