بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مجله تایم «شکنندگان سکوت»، زنانی که حکایت‌های خود از آزار جنسی را برملا کرده‌اند، را به عنوان شخصیت سال خود انتخاب کرد.
تدبیر24»از چهار ماه گذشته تاکنون، تعداد زیادی از زنان رفتار نادرست جنسی ده‌ها مرد برجسته و مهم در صنعت سرگرمی، رسانه‌ها، تجارت و ورزش را افشا کرده‌اند.

مجله تایم کسانی را که «یک راز آشکار را بیان کردند، حرف‌های در گوشی را به شبکه‌های اجتماعی رساندند و ما را وادار کردند که اعمال غیرقابل پذیرش را دیگر تحمل نکنیم» ستوده است. این مجله روی جلد خود عکس‌های اشلی جاد، تیلر سوئیفت و دیگرانی را که می‌گویند مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند، چاپ کرده است.

این تصمیم مجله تایم در برنامه «تودی» شبکه تلویزیونی ان بی‌سی اعلام شد که مجری باسابقه آن به نام «مت لائر» هفته گذشته به خاطر ادعاهای مربوط به آزار جنسی از کار برکنار شد. مجری جدید برنامه «تودی» اذعان کرد که شخصیت سال مجله تایم با این برنامه بی‌ارتباط نیست و مشخصا از «مت لائر» نام برد.

زمانی که ابتدا این افشاگری‌ها را علیه هاروی واینستین، تهیه کننده مقدر هالیوود و سایرین مطرح کردند به شکل گیری جنبشی به نام «من هم» روی شبکه‌های اجتماعی کمک کردند که در آن میلیون‌ها تن تجارب خود از آزار و رفتار جنسی نامناسب را منتشر کردند.

نقطه آغاز انتشار این مطالب در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک تشویق «آلیسا میلانو» بازیگر و فعال مدنی توسط یکی از دوستانش بود که روی فیسبوک و توییتر خطاب به او نوشت: اگر تو قربانی آزار و رفتار نادرست جنسی بوده‌ای، در پاسخ به این پیام بنویس «من هم».

آلیسا میلانو و تارانا بورک هر دو میهمان برنامه «تودی» شبکه تلویزیونی ان بی‌سی بودند.

بورک گفت: این فقط آغاز کار است. از همان ابتدا من همواره گفته‌ام که این یک موضوع آنی نیست بلکه یک جنبش است. اکنون کار ما واقعا شروع شده است.

آلیسا میلانو نیز گفت: به عنوان زن ما باید از یکدیگر دفاع کرده و متحد باشیم و بگوییم دیگر بس است. به نظر من تنظیم برنامه‌هایی برای انجام اقدامات بیشتر و ادامه دادن به این جنبش واقعا ضروری است.

دو نامزد دیگر برای فرد سال مجله تایم رییس جمهور چین و دونالد ترامپ بودند که از سوی چند زن به رفتار ناشایست متهم شده است. البته ترامپ هرگونه خطایی را تکذیب کرده است.

دونالد ترامپ که در سال ۲۰۱۶ به عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب شد، اخیرا در یک پیام توییتر نوشت که مجله تایم به او گفته بود احتمالا یک بار دیگر به این مقام انتخاب خواهد شد؛ البته به شرطی که با یک مصاحبه و جلسه عکسبرداری موافقت کند. ترامپ افزود: از خیر این پیشنهاد گذشتم. مجله تایم چنین حکایتی را تکذیب کرده است.

به گزارش ایسنا، نشریه تایم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را به عنوان چهره سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد؛ عنوانی که در سال ۲۰۱۴ به مبارزه‌کنندگان با ابولا اختصاص یافت. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۳ مجله آمریکایی تایم انتخاب شد. این نشریه باراک اوباما را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۲ معرفی کرد. رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌تر در سال ۲۰۰۸ نیز این عنوان را از آن خود کرده بود.

برچسب ها: تدبیر24 ، شخصیت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها