بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
فدراسیون کبدی از بدو تاسیس تاکنون خانوادگی اداره شده و روز به روز و با نزدیک شدن به انتخابات این فدراسیون جزییات بیشتری از این مدیریت فامیلی نمایان می‌شود.
تدبیر24»بعد از تمام شدن مسابقات کبدی قهرمانی آسیا و کسب عنوان سوم مشترک تیم‌های ملی کبدی ایران، حواشی زیادی به وجود آمد. یکی از آن حواشی حضور خانوادگی رییس در اداره فدراسیون و البته برگزاری این مسابقات بود. تا جایی که ملی‌پوش سابق کبدی ایران از جمله دلایل نزول جایگاه تیم ایران را همه کاره بودن خانواده رییس فدراسیون می‌دانست: "سرمربیان هندی را می آوردند و آن ها فقط اسمی سرمربی تیم بودند. به آن ها پول می‌دادند که فقط بگویند سرمربی خارجی دارند. آن ها حق دخالت در تکنیک ها و انتخاب بازیکنان نداشتند و همه چیز به عهده دختر رییس فدراسیون بود... تنها فدراسیونی که خانوادگی کار می‌کند و بدون اصول و قانون است فدراسیون کبدی است."

* خانواده اورسجی و نقش آنها در مدیریت فدراسیون

پس از آنکه مشحص شد خانواده مقصودلو حضور پررنگی در مدیریت این فدراسیون و تیم‌های ملی داشته‌اند اکنون لایه‌های دیگری از روابط فامیلی در این فدراسیون افشا شده است.

به دنبال حاشیه‌های مختلف این فدراسیون در رقابت‌های کبدی قهرمانی آسیا، محمدرضا مقصودلو که به عنوان کاندیدا برای چهارمین بار پیاپی در مجمع انتخاباتی این فدراسیون ثبت نام کرده بود مجبور به کناره‌گیری شد. بعد از کناره‌گیری محمدرضا مقصودلو از کاندیداتوری این فدراسیون، اکنون نزدیکان رییس سابق از حضور خانوادگی کاندیدای دیگر این فدراسیون پرده برداشته‌اند.

بر این اساس اطلاعات واصله به خبرنگار ایسنا، اکنون مشخص شده که عباس خواجه اورسجی که چندی پیش به دلیل ثبت نام در مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی از سمت دبیری فدراسیون استعفا و همچنین مدعی شده بود که از فدراسیون کنار گذاشته شده، پسر دایی همسر محمدرضا مقصودلو است و با روابط فامیلی و حمایت‌ها به عنوان دبیر این فدراسیون انتخاب شده است. او نیز با کادری بزرگ از فامیل‌های دور و نزدیک به اداره این فدراسیون پرداخته است.

معصومه میرزایی‌پور، همسر اورسجی که سمت‌های زیادی همچون تایپیست، انبارداری، مسئول امور اداری و بین الملل و مسئول حق الزحمه داوران و مربیان، به عهده داشته و بعد از استعفای همسرش به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون انتخاب شده است.

علاوه بر همسر اورسجی، مریم میرزایی‌پور (خواهر همسر اورسجی) و محمد برادران (باجناق اورسجی)، محمدصادق حلیمی خواهر زاده همسر اورسجی، آرزو غلامی خواهرزاده اورسجی، رضا کتولی‌نژاد پسر دایی اورسجی نیز سمت‌های گوناگونی همچون مسئول حسابداری فدراسیون، امور مالی و یا عضو تیم ملی کبدی را عهده دار بوده‌اند که برخی از آن ها در این اواخر از سمت‌های‌شان کنار گذاشته شده‌اند.

با این شرایط اکنون مشخص است که فدراسیون کبدی از بدو تاسیس تاکنون محل درآمد خانواده دور و نزدیک رییس و به عبارتی ملک خانوادگی مقصودلو و اورسجی تلقی شده است.

این درحالی است که با توجه به اهداف کلان کارگروه اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظام اداری، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، "بند یک" (عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی) و بند دو (بهبود معیارها و روز آمدی روش های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرش های سلیقه ای و غیر حرفه‌ای) حضور فامیلی در ارگان‌ها و سازمان‌ها ممنوع بوده است.

فدراسیون کبدی نهادی است که با حمایت‌های دولتی اداره می‌شود. این فدراسیون سال‌هاست که خاندانی اداره شده و هیچ نهادی هم ناظر بر این اقدامات نبوده است. سوال این است که چند فدراسیون ورزشی دیگر ممکن است اینگونه اداره می‌شده باشند. آیا وزارت ورزش و نهادهای نظارتی اطلاعی از این روابط در اداره فدراسیون‌های ورزشی دارند.

مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود، امید است که با نظارت بیشتر وزارت ورزش و جوانان فردی انتخاب شود که به دور از نفع شخصی به رشد و پیشرفت این رشته ورزشی همت گمارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، فدراسیون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها