بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: از ابتدای پاییز سال جاری تا 15 آذرماه، 3 نفر در اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کرمان فوت کرده‌اند.
تدبیر24»دکتر "سید محمد صابری" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در تشریح جزییات این خبر گفت: از ابتدای پاییز تا 15 آذرماه سال جاری 93 نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده اند که این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، 91 نفر دچار مسمومیت شده بودند.

وی اعلام کرد: متاسفانه از اول مهرماه تا 15 آذرماه در کرمان 3 نفر براثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک نفر به این دلیل فوت کرده، افزایش فوتی مشاهده شده است و در حالی که تعداد مسمومین با گاز CO کاهش یافته است اما با رشد مرگ‌ و میر مواجه هستیم.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان به مقایسه تعداد مسمومیت‌ها و فوتی‌های نیمه اول آذرماه سال جاری با مدت مشابه سال قبل پرداخت و مطرح کرد: در نیمه اول آذرماه امسال 52 نفر دچار مسمومیت شدند که 2 نفر از آنها فوت کرد این در حالی است که در سال گذشته در این مدت زمان 83 نفر مسموم شدند که یک نفر آنها جان باخت.

وی به استناد آمارهای موجود ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال خطاب به شهروندان گفت: در فصل پاییز و زمستان، در استفاده از وسایل گرمازا که عمدتاً به سیستم گاز شهری متصل است، نهایت دقت را داشته باشند.

صابری ادامه داد: هم‌میهنان ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

وی تشریح کرد: گاز مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است و منوکسید کربن در آغاز حتی غیر محرک است که در اثر سوختن ناقص مواد کربن دار(سوختهای فسیلی، چوب و ذغال)به وجود می آید و به سرعت در هوا پخش شده و توسط انسان غیرقابل تشخیص می باشد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان افزود: استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند، همچنین بعضی از رانندگان وسایل نقلیه سنگین هم در هنگام استراحت شب برای گرم کردن کابین سرنشین و خوابیدن، از پیک نیک استفاده می‌کنند، ضمن آنکه برای گرم کردن چادر مسافرتی نیز نباید پیک نیک و یا زغال استفاده کرد.

وی اضافه کرد: گاز منوکسیدکربن به طور بسیار محکمی به جای اکسیژن به گلبولهای قرمز خون متصل می شوند و قدرت اتصالی حدود 250 برابر اکسیژن در اتصال به هموگلبولین خون دارد و در نتیجه در موقع مسمومیت، حمل اکسیژن به بافت‌های بدن توسط خون بسیار کاهش میابد.

رییس اورژانس کرمان با اشاره به علایم مسمومیت حاد با گاز CO،  اظهار کرد: علایم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و احتمالاً درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است. از سایر علایم مسمومیت می‌توان به سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشارخون، ضمن آنکه باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلا به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پس از کمابهبودی حاصل نمود و از مرگ نجات یافت، ممکن است دچار آسیب‌های ماندگاری در بعضی از ارگان‌ها شود، مثل آسیب‌های مغزی و کلیوی، اختلال قوای عقلانی و عقب‌افتادگی ذهنی شود همچنین مسمومیت شدید با این گاز می‌تواند کشنده باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها