بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
هر چند ساختمان موقت تجهیز شده اولین آکادمی بین المللی لوزان در اصفهان برای مدت ۳ سال آماده شده است که مشخص نيست چرا در حال خاک خوردن است.
تدبیر24»احمد رضا نيك كار اصفهاني نوشت: پس از کنفرانس بین المللی سفر پاک در اسفند ماه ۹۴ که به میزبانی هدلینگ آتیه صبا و حضور برجسته‌ترین مقامات هتلداری دنیا در هتل عباسی اصفهان برگزار گردید یکی‌ دیگر از ۲۲ پروژه ملی‌ که در دستور کار هلدینگ قرار گرفت تبدیل ۱۵ هتل قدیمی‌ و کهنه مجموعه هتل‌های ایرانگردی جهانگردی که غالبا در بهترین نقاط شهر‌های مختلف با مساحت‌های زیاد اما حداکثر ۲۰ تا ۴۰ اتاق و سوئیت آن هم با ساختمان‌های قدیمی‌ ۵۰ ساله به هتل‌های پنج ستاره با برند‌های شناخته شده جهانی‌ در دستور کار قرار گرفت. 

با نظر به اینکه پتانسیل‌های نهفته بسیاری در گردشگری کشور وجود دارد همزمان با شعار هر توریست برابر با صادرات یکصد بشکه نفت انعقاد قرارداد ساخت اولین هتل ۵ ستاره کشور پس از ۳۸ سال و برای اولین بار در کشور پس از انقلاب اسلامی فی‌ ما بین دکتر احمد رضا نیک کار اصفهانی مدیر عامل وقت آتیه صبا با عمر کادوری مدیر عامل گروه هتل‌های رتانا به امضا رسید و قرار شد هتل ۵ ستاره حلال رتانا با طراحی‌ یکی‌ از معروف‌ترین طراحان جهان به نام پرکینز اند ویل ( پرکینس اند ویل) محقق گردید.

لذا از آنجائیکه زمین هتل ایرانگردی  جهانگردی اصفهان به وسعت ۲۸۰۰۰ متر در یکی‌ از با ارزش‌ترین منطقه‌های اصفهان فقط ۲۰ اتاق کهنه و چند سوئیت داشت و ارزش زمین به تنهایی‌ بالای ۵۰۰ میلیارد تومان بود بلا فاصله پس از تصویب هیئت مدیره شرکت ایرانگردی جهانگردی به منظور تخریب این چند اتاق قدیمی‌ در چنین زمین با ارزشی برنامه ریزی در جهت ساخت و تبدیل این هتل قدیمی‌ به هتل شناخته شده رتانا آن هم با ۲۰۰ اتاق و ۵۰ آپارتمان به اضافه طراحی‌ و ساخت ساختمان اصلی‌ و مرکزی و خوابگاه شعبه دانشگاه لوزان در مجاورت این هتل در دستور کار قرار گرفت.( هر چند ساختمان موقت تجهیز شده اولین آکادمی بین المللی لوزان در اصفهان برای مدت ۳ سال آماده شده است که  مشخص نيست چرا در حال خاک خوردن است).

لیکن امید میرود از آنجاییکه این اقدام اولین حرکت عملیاتی پس از انقلاب برای ساخت یک هتل پنج ستاره در کشور محسوب میگردد را جدی بگیریم و تکمیل آن را طی‌ مدت قرار داد حد اکثر ۴۲ ماه را شاهد باشیم. با توجه به نیاز و کمبود ۶۰۰۰ تخت هتل در کشور پس از اتمام این پروژه نه تنها ایجاد دهها هزار شغل میشود بلکه میتوانیم در تداوم این پروژه ملی‌ یعنی‌ تبدیل حداقل ۱۴ هتل قدیمی‌ مجموعه ایرانگردی جهانگردی به هتل‌های ۵ ستاره در سراسر کشور شاهد در آمد زائی هنگفتی در جذب توریست و تحقق‌ شعار هر توریست مساوی با صادرات یکصد بشکه نفت باشیم.

با آرزوی اینکه مسئولین دلسوز مملکتی ترتیبی اتخاذ نمایند که نه تنها ازانتصاب افراد غیر کار آمد و فاقد شناخت کافی‌ در زمینه‌های تخصصی در هلدینگ‌های معتبر و دیگر ارگان‌های مؤثر خود داری نمایند بلکه به منظور جلو گیری و مانع شدن از خسارت‌های هنگفت بیشتر به مجموعه‌های صندوق بازنشستگی هشدار‌های سازمان نظارتی بورس مبنی بربرکناری فردی که صلاحیت علمی‌ ندارد و به صورت غیر قانونی خود را قانونی تلقی‌ مینمایندسریعا اقدام نمایند تا بیشتر از این اینگونه پروژه‌های ملی‌ به دست اینگونه افراد آسیب نبیند.

عصرخبر

متوقّف شدن تبدیل ۱۵ هتل قدیمی‌ مجموعه هتل‌های ایرانگردی به هتل‌های ۵ ستاره در جهان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها