بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش تلاش بسیاری برای مبارزه با گروه تروریستی داعش کرده و این کشور در توقف درگیری‌ها در سوریه نقش داشته است.
تدبیر24»رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای با یک روزنامه یونانی اظهار داشت: اروپا و جامعه جهانی در قبال بحران سوریه ضعیف عمل کردند اما ترکیه با "ایفای نقشی محوری" اقدام به حل این بحران کرد.

اردوغان گفت: ترکیه تلاش زیادی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش انجام داد و این کشور در توقف درگیری‌ها در سوریه از طریق مذاکرات آستانه نقش آفرینی کرد.

ترکیه در کنار روسیه و ایران مذاکرات آستانه درباره سوریه را برگزار کرد و در این مذاکرات درمورد ایجاد مناطق کاهش تنش در چهار منطقه سوریه توافق شد.

رئیس‌جمهور ترکیه در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه "آنکارا همواره از تمامیت ارضی، وحدت سیاسی و حاکمیت ملی کشورهای همسایه در منطقه حمایت می‌کند،" گفت: ما انتظار داریم هم‌پیمانانمان همین موضع‌گیری را در پیش گیرند، ما نمی‌توانیم در برابر تجاوز به منافع ترکیه و نقض مسائل امنیتی خود ساکت بمانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ترکیه دولت خودگردان کردها در سوریه را خواهد پذیرفت، پاسخ داد: بدون تردید این برادران سوری ما هستند که براساس اصل حمایت از تمامیت ارضی و وحدت سیاسی درباره ماهیت ساختار حکومتی در کشورشان تصمیم‌گیری خواهند کرد.

اردوغان در ادامه تاکید کرد: باید میان یگان‌های مدافع خلق کرد و نیروهای سوریه دموکراتیک با کردهای سوریه تفاوت قائل شد زیرا هیچ گروه تروریستی نمی‌تواند نماینده ملتی باشد. مردم سوریه هرگز اجازه نخواهند داد گروه‌های تروریستی به اهداف خود دست یابند.

آنکارا با تجهیز کردهای سوریه به سلاح مخالف بوده و این امر را تهدیدی علیه امنیت خود می‌داند. این کشور یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه را به دلیل ارتباطش با حزب کارگران کردستان در ترکیه، گروهی تروریستی قلمداد می‌کند.

پیشتر اردوغان تصریح کرده بود: مشکل ما با کردها نیست بلکه تنها با گروه‌های تروریستی است.

برچسب ها: تدبیر24 ، ترکیه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها