بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
با معرفی خبرگان ورزشی، حرف و حدیث‌ها در مورد این که چه کسانی به دنبال عضویت در هیات رییسه کمیته ملی المپیک هستند جدی‌تر از قبل شده است.
تدبیر24»هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تکلیف برخی مسائل مربوط به انتخابات از اعلام زمان ثبت‌نام تا انتخاب خبرگان ورزشی را مشخص کرد. معرفی خبرگان ورزشی حرف و حدیث‌هایی را در مورد این که کدام افراد به دنبال گرفتن کدام یک از پست‌ها در کمیته ملی المپیک هستند را به وجود آورده است.   

صالحی امیری در یک قدمی ریاست

انتخاب خبرگان ورزشی مسئله‌ای بود که مدت‌ها اهالی ورزش منتظر آن بودند چرا که از قبل زمزمه حضور صالحی امیری در انتخابات کمیته ملی المپیک به گوش می رسید که با انتخاب او به عنوان یکی از خبرگان ورزشی شاید بتوان گفت‌ تا حدود زیادی تکلیف پست ریاست کمیته ملی المپیک مشخص شده است.

در واقع صالحی امیری در یک قدمی پست مهمی همچون ریاست کمیته ملی المپیک قرار دارد.

 در انتخاب صالحی امیری چیزی که بیش از همه به چشم آمد تعامل وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بود.

 صالحی امیری همواره مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان بود و هیات اجرایی هم او را به عنوان یکی از خبرگان ورزشی انتخاب کرد تا راه برای حضورش در انتخابات هموار شود.

سرنوشت رییس کنونی چه می‌شود؟

اکنون کیومرث هاشمی، رییس فعلی کمیته ملی المپیک به عنوان گزینه‌ای برای ریاست مطرح نیست، اما شاید باید پست دیگری را برای او کنار گذاشت. هاشمی ارتباط خوبی با صالحی امیری دارد، از این رو کاندیدا شدنش برای گرفتن یک پست دیگر در کمیته ملی المپیک بعید به نظر نمی‌آید.

دبیر کلی پستی است که صحبت از کاندیدا شدن هاشمی در آن وجود دارد. البته در این بین از مدت‌ها پیش اسم یکی از روسای فدراسیون های رزمی هم مطرح بوده است.

البته صحبت از کاندیدا شدن هاشمی  در پست نایب رییسی هم چندان دور از ذهن نیست.

نواب رییس پست پرطرفدار

نایب رییسی پستی است که شغل محسوب نمی‌شود از این رو انتخاب علی کفاشیان و محمود مشحون به عنوان خبرگان ورزشی این شبهه را به وجود می‌آورد  که این دو نفر به دنبال این پست باشند چرا که بازنشسته هستند.

از آن طرف طاهره طاهریان هم از جمله خبرگان ورزشی است که بعید نیست بخواهد جایگزین رباب شهریان شود.

 شاید از الان فرمول‌هایی نوشته شده که در زمان انتخابات متناسب با جو مجمع و در نظر گرفتن عوامل دیگر مهره‌ها جابجا شوند.

خزانه داری بدون طرفدار بین روسای فدراسیون‌ها

با توجه به این که انتخابات براساس اساسنامه قدیمی برگزار می‌شود، از این رو خزانه دار هم باید در مجمع عمومی انتخاب شود.

از آنجا هر کدام از روسای فدراسیون‌ها که بخواهند پست خزانه‌داری را بگیرند باید از سمت خود در فدراسیون مربوطه استعفا دهند، بنابراین این پست بین روسا چندان پر طرفدار نیست.

 از این رو تکلیف این پست خیلی مشخص نیست مگر این که فردی از مجمع که با انتخاب خزانه داری دو شغله نشود، برای احراز آن کاندیدا شود که البته چنین شخصی هم وجود دارد.

با انتشار آیین‌نامه‌ خیلی از باید و نبایدهای انتخابات مشخص می‌شود از طرفی زمانی که ثبت نام به پایان برسد شاید بتوان خیلی قطعی‌تر در مورد مهره‌های جدید کمیته ملی المپیک صحبت کرد.

ساعی تنها عضو مشخص هیات اجرایی

هیات رییسه (رییس، دبیرکل، دو نایب رییس و خزانه دار) به همراه شش رییس فدراسیون و نماینده کمیسیون ورزشکاران، هیات اجرایی را تشکیل می‌دهند و چون کمیسیون ورزشکاران ساعی را به عنوان نماینده خود معرفی کرد، بنابراین او تنها عضو مشخص هیات اجرایی است.

به گزارش ایسنا،‌ حال باید تا برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در 25 دی منتظر ماند و دید که چگونه فرآینده مهره‌چینی در این انتخابات بین جناح‌های درگیر انجام خواهد شد، به گونه‌ای که همه افراد و سلایق را راضی نگه دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها