بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با انتقاد از افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۷ گفت: به نظر می‌رسد افزایش عوارض با توجه به این‌که بسیاری از کشورها به دنبال حذف روادید هستند، کار عاقلانه‌ای نیست.

تدبیر24»قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۷ گفت: متاسفانه عوارض خروج از کشور ۳ برابر شده است در حالی که بسیاری از مردم برای تفریح به خارج از کشور نمی‌روند ممکن است سفرشان برای درمان، تحصیل و ... باشد، از این رو اگر یکدفعه چنین فشاری به مردم وارد شود می تواند در بحث ورود و خروج آسیب بزند.

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد این اندازه رشد عاقلانه نیست آن هم در شرایطی که تمام دنیا به دنبال این هستند که روادید را حذف کنند ما بخواهیم با افزایش عوارض نوعی سخت گیری داشته باشیم.

وی با بیان این‌که «لایحه بودجه ۹۷ تفاوت چندانی با بودجه ۹۶ ندارد» گفت: آنچه در لایحه بودجه ۹۷ بسیار محسوس است نحوه قرار گرفتن ردیف‌ها است، به عنوان مثال در لایحه بودجه ۹۶ در مباحث فرهنگی جدول ۱۷‌ای وجود داشت که خیلی پراکنده بود امسال این جدول حذف شده و به طور منظم در زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است که با این کار به دقت می توان دریافت که اعتبارات در کجا هزینه شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به این که باید شفافیت در بودجه وجود داشته باشد، محدودتر شدن ردیف‌ها می‌تواند کنترل بر اجرای قانون را بیشتر کند و نظارت‌ها راحت‌تر خواهد بود.

وی افزود: منابع عمومی دولت در سال گذشته ۳۴۷ هزار میلیارد تومان بوده و امسال به ۳۶۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است  در هر حال باید منتظر ماند تا ببینیم در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ چه اتفاقی می‌افتد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس همچنین بیان کرد: در مورد اعتبارات مربوط به اشتغالزایی نیز خوشبختانه رقم خوبی گذاشته شده و حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان است که حرکت خوبی است اما باید امیدوار بود تا این مبلغ تحقق یابد.

احمدی لاشکی در ادامه اظهار کرد: سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی نیز ۳۲ درصد در نظر گرفته شده که نسبت به سال ۹۶، ۲ درصد رشد داشته است، بنابراین این‌ها همه آینده نگری است که باید اتفاق بیفتد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها