بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
بازار بزرگ بروجرد که ساکنان محلی به آن راسا به معنی راسته بازار می ‎ گویند، عمده‌ترین مرکز تجارت سنتی شهر بروجرد است که مورد استفاده شهرنشینان و روستائیان شهرستان بروجرد و نیز دیگر مناطق اطراف قرار می‌گیرد.

تدبیر24»سرای حافظی در کنار راسته اصلی بازار قدیم بروجرد واقع شده و از ساخته‌های دوره قاجاریه است، بنا دارای سه در ورودی در شرق، غرب و جنوب بوده که به ‎ صورت دو طبقه ساخته شده و دارای حیاط مرکزی، انبار و محل بارانداز است.  حالا مسئولین شهرستان بنا دارند تا در کنار این بازار پیاده ‎ رو را ایجاد کنند تا باعث جذب گردشگران شود. این پیاده ‎رو قرار است از سه ‎ راه جعفری تا میدان جعفری ایجاد شود تا مردم و گردشگران به بازدید از این محله قدیمی بپردازند.
 

برای ایجاد طرح پیاده ‎ رو زیرساخت ‎های فرهنگی فراهم شود
 

به گزارش ایسنا، علی کورانی فر، معاون استاندار لرستان در این باره اظهار کرد: برای اجرای طرح پیاده ‎روسازی در سه راه جعفری ابتدا باید ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری زیرساخت‌های فنی و تاسیسات را نیز اجرا کند و در نهایت می‌توان برای تامین اعتبار برای اجرای طرح اقدام کرد.

فرماندار ویژه بروجرد تصریح کرد: شهرداری بروجرد مراحل تصویب را تا آخرین مرحله پیش ببرد و این طرح بهانه‌ای می‌شود تا دستفروشان بساط خود را به جای دیگر منتقل کنند. از فرصت‌های پیش آمده باید به خوبی استفاده کرد و تا پیگیری صورت نگیرد اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و با همکاری و مشورت می‌توان اقدامات خوبی را انجام داد.

وی بیان کرد: با مکاتبه، کاری از پیش نخواهد رفت و باید پیگیری جدی برای به نتیجه رسیدن صورت گیرد و باید برای اجرای طرح پیاده ‎رو سازی این محور زیر ساخت ‎ها انجام شود.

اینجا باید گفت علاوه بر زیر ساخت‎های فرهنگی باید به این نکته هم توجه کرد که شهرستان بروجرد یکی از شهرهای زلزله‎خیز کشور است و باید زمانی این طرح اجرا شود که همین بازار و این محله به خاطر قدیمی بودن با زلزله آسیب نبیند همچنان که در زلزله سال 85 دچار آسیب شد.
 

برای اجرای طرح پیاده‎رو یک میلیارد تومان نیاز است
 

غلامعباس یاراحمدی، شهردار بروجرد نیز در این باره گفت: پروژه ایجاد پیاده ‎ رو در شورای ترافیک مطرح شده است و برای تردد خوردوها مسیر جایگزین معرفی خواهد شد. مطالعات این طرح انجام شده و با اجرای این کار بار ترافیکی شهر کاهش می‌یابد و نیاز است برای این طرح دستفروشان مستقر در این مسیر ساماندهی شوند که برای اجرای طرح سه ‎راه جعفری یک میلیارد تومان نیاز است.

شهردار بروجرد اضافه کرد: برای اجرای این طرح تا حدودی کار پیش رفته است اما نباید جلوی اجرای کار گرفته شود و این طرح خام نبوده و تلاش داریم تا اجرایی شود. در حال حاضر محلی برای استقرار دستفروشان در نظر گرفته شده است و در آن مکان مستقر شده‎اند. کار کارشناسی بر روی این موضوع انجام شده و این پروژه نتیجه خوبی را در پی خواهد داشت.
 
اجرای چنین طرحی تبعات اجتماعی خاصی دارد که نیازمند اندیشیدن تمهیدات خاصی است تا دست‌فروشان حاضر در منطقه مشکل ایجاد نکنند. اگر این طرح بازخورد اجتماعی داشته باشد به شهرداری برمی‌گردد که می‌توان با ایجاد بازارچه‌هایی در اطراف این محدوده دست‌فروشان را ساماندهی کرد.
 

ایجاد پیاده‎رو اقدامی برای حفظ هویت تاریخی شهر
 

همچنین حجت‎الله یارمحمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اظهار کرد: با ایجاد طرح پیاده ‎‎ رو سازی سه راه جعفری تا میدان جعفری هویت اصلی و تاریخی حفظ می ‎ شود. با توجه به اینکه بازار سنتی بروجرد دراین محله واقع شده بهترین گزینه برای اجرای طرح پیاده ‎ رو است.

وی بر ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و اجتماعی پیش از اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: لازم و ضروری است زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند مانع اصلی اجرای این طرح شود که باید با همکاری کسبه و اهالی آن منطقه رفع شود.
 

طرح پیاده‎رو در سه راه جعفری قابلیت اجرا ندارد
 

پارسا، رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد نیز گفت: اجرای طرح پیاده‎روسازی در سه راه جعفری قابلیت اجرایی ندارد و این طرح مطالعه نشده و خام است. در این محله باید مطالعات بیشتری صورت گیرد تا طرح موفق ‎تری داشته باشیم.

سه راه جعفری یکی از خیابان‎های اصلی شهر بروجرد است و در واقع مرکز خرید اصلی به حساب می‎‏آید؛ می‎توان گفت این خیابان پرترددترین خیابان شهر بروجرد است حال اگر این طرح در این خیابان، اجرا و چنین هزینه گزافی صرف شود باید با دقت و توجه خاصی صورت گیرد تا مانند برخی پروژه‎های دیگر شهرستان نیمه‎کاره رها نشود.
برچسب ها: تدبیر24 ، پیاده‌رو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها