بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۹۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
علی رغم اینکه خبرها حاکی از متوقف شدن طرح فهام بود، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ برای این مساله یک ردیف بودجه محدود در نظر گرفته شده؛ هرچند نسبت به سال قبل بودجه این طرح با کاهش ۱۰ میلیارد تومانی روبرو بوده است.
تدبیر24»طرح ایجاد فراسامانه ملی هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی با هدف ایجاد ۵ مرکز کنترل و نصب یک میلیون کنتور هوشمند تا سال ۱۴۰۰ در لایحه بودجه سال ۹۷ آمده که بر اساس آمار، طرح این پروژه از سال ۹۰ آغاز شده و باید ظرف ۱۰ سال تا سال ۱۴۰۰ تمام شود.

مسوول اجرایی این طرح شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید انتقال و توزیع نیروی برق ایران شناخته شده است. در خصوص بودجه نیز تا قبل از برنامه پنجم برای این طرح اعتباری در نظر گرفته نشد اما در برنامه پنجم ۱۲ میلیارد تومان برای این طرح تخصیص یافت.

بر اساس مصوب سال ۹۶ نیز این طرح ۱۵ میلیارد تومان را از آن خود کرد اما برای سال ۹۷ تنها ۵ میلیارد تومان برای هوشمندسازی درنظر گرفته شده است، البته باید گفت که در مجموع باید ۱۷۰ میلیارد تومان برای این طرح تخصیص یابد که تا سال ۱۴۰۰ بتوان به برنامه تعیین شده رسید. البته باتوجه به این‌که مجموعا تاکنون ۲۲ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شده، اختصاص بودجه باقیمانده تا سقف تعیین شده ظرف سه سال آینده کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

بر اساس طرح موجود در لایحه سال ۹۷، باید ۱۳۷ میلیارد تومان در سال های آینده برای این طرح در نظر گرفته شود که البته با توجه به روند تخصیص بودجه برای این طرح امری بعید به نظر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها