بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۹۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: چهارمحال و بختیاری دارای رتبه نخست بیکاری در کشور است و برای رفع معضل بیکاری نیازمند تخصیص ردیف بودجه‌ای است.
تدبیر24»علی کاظمی در گفت ‌و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به دیدار رییس مجلس با استاندار و مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در ساختمان مشروطه تالار آینه مجلس،  با بیان اینکه این جلسه با حضور رئیس مجلس، وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و قائم مقام وزارت نیرو و معاونین آنان در خصوص مباحث و مطالب مختلفی گفت و گو شد، تصریح کرد: یکی از مباحث ویژه که به طور خاص نیازمند توجه است مسئله بیکاری در چهارمحال و بختیاری است.
کاظمی ادامه داد: استان دارای رتبه نخست بیکاری در کشور است و در این جلسه خواسته شد تا ردیف بودجه‌ای برای بیکاری استان در نظرگرفته شود.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت 70 هزار میلیارد تومان از منابع مختلف برای بیکاری لحاظ کرده است، تاکید کرد: در این جلسه خواسته شد تا از این میزان اعتبار، مقدار بیشتری برای استان‌های کم‌برخوردار همانند چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شود.
کاظمی با بیان اینکه موضوع بیکاری استان را در فراکسیون اشتغال مجلس مطرح کرده است، اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد از دو درصد مالیات ارزش افزوده برای توسعه زیرساخت، در زیرساخت‌های استانی برای امر بیکاری کمک شود.
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه سرمایه‌گذار به استان وارد نمی‌شود، مصوب شد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه ایمیدرو، در زمینه معادن و تولیدات در استان از صفر تا صد سرمایه‌گذاری کند.
عضو فراکسیون نفت و نیرو مجلس اظهار کرد: راه‌آهن اصفهان – شهرکرد- خوزستان که بنا بود دوخطه برقی شود، مصوب شد تا یک خطه برقی آن اجرا شود.
وی بیان کرد: خواسته شد تا اعتباری از طریق سازمان صدا و سیما یا وزارت ارشاد کشور برای ساخت سریال شیرعلی مردان خان بختیاری و مادرش بی‌بی مریم درنظر گرفته شود.
کاظمی با اشاره به اینکه در این جلسه قرار شد تا در زمینه طرح انتقال آب بن – بروجن نیز اعتبارات قوی‌تری هزینه شود، گفت: در زمینه طرح‌‎های کشاورزی نیز کمیته‌ای ویژه تشکیل شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه به شکل جدی به مسائل استان همچون بیکاری و آب پرداخته شد و نتایج نتیجه‌بخشی حاصل شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها