ذینفعان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله اینترنت میتوانند میزان رضایتمندی خود از خدمات این حوزه را با مراجعه به سایت رگولاتوری اعلام کنند.
تدبیر24»طرح سنجش رضایت ذینفعان که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)
انجام میشود، شامل مردم، دارندگان پروانه و واردکنندگان تجهیزات است. در
بخش مربوط به مردم نیز رضایت آنان از خدمات در سه بخش تلفن همراه، اینترنت
همراه و اینترنت ثابت ارزیابی میشود.
در این طرح میزان رضایت مردم از کیفیت خدمات شامل سرعت، پوشش، تناسب و
شفافیت هزینههای پرداختی، نحوه پاسخگوئی و رسیدگی به شکایات در سامانه
۱۹۵، میزان آشنائی آنان با رگولاتوری و... سنجش میشود.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر دارد تاثیر راهبردها و
اقدامات خود را در خصوص رضایت کاربران از عملکرد خدمات بخش ICT ارزیابی
کند. برای شرکت در طرح سنجش رضایت ذینفعان، میتوان به آدرس survey.cra.ir
مراجعه و در اجرای این طرح مشارکت کرد. بنابراین کاربران میتوانند با
مراجعه به این آدرس و پس از تعیین نوع خدمت، به سوالات مربوط به خدمات پاسخ
دهند.
سنجش رضایت از وضعیت خدمات تلفن همراه، رضایت از وضعیت خدمات اینترنت
همراه و رضایت از وضعیت خدمات اینترنت ثابت (TD-LTE, WiMAX, ADSL و فیبر)
در این نظرسنجی آمده است و کاربران میتوانند در یک یا همهی این
نظرسنجیها شرکت کنند.
این نظرسنجی از روزهای ابتدایی آذر آغاز شده و در حالی که مقرر بود به
مدت دو هفته ادامه داشته باشد، کاربران همچنان میتوانند با مراجعه به این
بخش رگولاتوری در این نظرسنجی شرکت کرده و میزان رضایت خود را اعلام کنند.