بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده از افزایش 38 درصدی بودجه معاونت زنان و خانواده در بودجه پیشنهادی سال 97 نسبت به بودجه مصوب سال جاری خبر داد.

تدبیر24»اطهره نژادی در گفت‌وگو با ایسنا،  ضمن اعلام این خبر گفت: بودجه معاونت زنان و خانواده از 15 میلیارد و 300 میلیون تومان در بودجه سال گذشته  به 21 میلیارد تومان در بودجه پیشنهادی سال 97 افزایش یافته که حاکی از رشد 38 درصدی است.

وی با بیان اینکه اعتبار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بودجه پیشنهادی سال 97 مشتمل بر 5 برنامه است، گفت: تنظیم و اجرای طرح‌های آماری، برنامه راهبردی و حمایت از تحکیم خانواده، برنامه ارزیابی تحقق سیاست‌ها،‌ برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با وضعیت زنان و خانواده، برنامه ارتقاء توانمندی‌ها و مشارکت‌های اجتماعی زنان و برنامه‌ پژوهش‌های کاربردی، برنامه های پیشنهاد شده در لایحه بودجه سال آتی هستند.

نژادی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی حوزه زنان، فقدان آمار منسجم برای تسهیل سیاستگذاری و برنامه‌ریزی است، افزود: برنامه تنظیم و اجرای طرح‌های آماری با فعالیت‌های تحلیل داده‌های آماری و ارائه گزارش و گردآوری داده‌ها در بودجه سال 97 پیش بینی شده است.

 معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده در ادامه تصریح کرد: بودجه این برنامه 4 میلیارد تومان پیش بینی شده که قرار است در جهت احصای داده‌های مرتبط با اقلام آماری مورد نیاز در برنامه‌ریزی‌های حوزه زنان و خانواده با هدف رصد تحقق عدالت جنسیتی که تاکنون به صورت منسجم در اقلام آماری مرکز آمار ایران دیده نشده، هزینه شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه راهبردی و حمایت از تحکیم خانواده توضیح داد:این برنامه شامل فعالیت‌های حمایت و نظارت بر اجرای طرح‌های ارتقاء وضعیت بهداشت جسمی و روانی و وضعیت اجتماعی و فرهنگی اعضای خانواده،‌ برگزاری نشست‌ها و نمایشگاه‌ها، مراسم روز ملی خانواده و همچنین فعالیت حمایت از برنامه‌های آموزشی و طرح‌های فرهنگی است. اعتبار پیش بینی شده برای این بخش 4 میلیارد و 900 تومان است.

نژادی در ادامه با اشاره به ردیف بودجه جدید این معاونت تصریح کرد: برنامه ارزیابی تحقق سیاست‌ها،‌ برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با وضعیت زنان و خانواده شامل پایش،‌ نظارت و ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌ها،‌ دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فعال‌، تدوین و سنجش شاخص‌های حوزه زنان و خانواده و ارائه گزارش‌های آن و انجام فعالیت‌های دبیرخانه‌ای ستاد ملی زن و خانواده را در برمی‌گیرد. برای این برنامه 6 میلیارد و 400 میلیون تومان در لایحه بودجه بر مبنای ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه دیگری که در بودجه سال 97 معاونت امور زنان و خانواده منظور شده است،‌ مربوط به برنامه ارتقاء توانمندی‌ها و مشارکت اجتماعی زنان است،‌ توضیح داد: این برنامه شامل فعالیت‌های ارتقاء مهارت‌های شغلی زنان،  برگزاری مراسم روز زن،‌ تشویق زنان ایثارگر،‌ هنرمند،‌ محقق،‌ نویسنده، کارآفرین و نخبه،  حمایت از بانک‌های اطلاعاتی در حوزه زنان و خانواده و حمایت از تعاونی‌ها و تشکل‌های بانوان است. برای اجرای این برنامه نیز،  4 میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی شده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده  با اشاره به پیش بینی بودجه 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی ذیل برنامه‌های پژوهشی کاربردی اضافه کرد: این برنامه نیز شامل فعالیت تحقیق، مطالعه، مشاوره و ترجمه در خصوص مسائل زنان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها