بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
یک کارشناس بازار کار با اشاره به فاصله بین دستمزد کارگران با تورم واقعی، گفت: بعضی از کارفرمایان در زمان تعیین دستمزد، نوک پیکان قیمت تمام شده کالا را به سمت کارگران می‌برند و اوضاع بد مالی را بهانه می‌کنند تا مزد واقعی کارگران را ندهند.

تدبیر24»رحمت اله پورموسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تمام دنیا دستمزد نیروی کار افزایش پیدا می‌کند و شاید سهم دستمزد در قیمت تمام شده کالا زیاد باشد ولی نیروی کار راضی است و با رضایت تمام کالای با کیفیت تولید می‌کند.

وی ادامه داد: اگر امروز قیمت تمام شده کالای ایرانی بالا است دولت باید در تامین مواد اولیه و جبران هزینه‌های آن به کمک تولید کنندگان بیاید.

این کارشناس بازار کار متذکر شد: جلسات دستمزد شورای عالی کار به شکل سه جانبه و با حضور نمایندگان دولت، گروه‌های کارگری و کارفرمایی برگزار می‌شود و دولت به عنوان یکی از سه ضلع در تصمیم‌گیری‌های مربوطه حضور دارد بنابراین دولت باید سهم خود را در قبال کارفرمایان بپردازد تا قیمت تمام شده پایین بیاید و درباره هزینه مواد اولیه، حامل‌های انرژی و عوارض و مالیات، تولیدکنندگان و کارفرمایان را حمایت کند.

پورموسی با تاکید بر ضرورت افزایش حقوق و دستمزد کارگران، افزود: در جلسات دستمزد شورای عالی کار تلاش نمایندگان کارگری این است که مزد عادلانه و منطبق با واقعیات روز زندگی کارگران به تصویب برسد ولی همواره اوضاع اقتصادی و وضعیت کارفرمایان بر شرایط دشوار زندگی کارگران سایه می‌اندازد و مانع تعیین حقوق و دستمزدی شایسته برای کارگران می‌شود.

وی با بیان اینکه مزد واقعی کارگران از تورم فاصله دارد،‌ گفت: دستمزد کارگران طی سالهای جنگ افزایشی نداشت و به همین دلیل امروز با عقب افتادگی مزد مواجه هستیم لذا پیشنهاد می‌شود در یک فاصله پنج ساله، سالی دو تا سه درصد این عقب افتادگی و فاصله‌ای که ایجاد شده پوشش داده شود تا حقوق کارگر یک گام به سمت واقعی شدن پیش برود.

برچسب ها: تدبیر24 ، نوک پیکان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها