بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کمربندی جاده‌ای است که دور شهر کشیده می‌شود تا خودروها مجبور به گذشتن از داخل شهر نباشند اما کمربندی بروجرد شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و از دل شهر می‎گذرد و بیشتر به بلوار شبیه است تا خط کمربندی.

تدبیر24»کمربندی بروجرد یکی از محورهای پرخطر بوده و با وجود اینکه اقداماتی در سال‌های اخیر برای ساماندهی آن صورت گرفته ولی در سال جاری چندین مورد واژگونی در آن رخ داده که منجر به فوت چند تن هم شده است.  کمربندی بروجرد جایگاه اصلی خود را به عنوان یک کمربندی که می‌تواند شهر را از ترافیک سنگین و آلودگی صوتی نجات دهد از دست داده است.

کمربندی بروجرد به طول 7 کیلومتر ازجمله نقاط حادثه‌خیز رانندگی در این شهرستان است که براساس آمار و ارقام سالانه نزدیک به ۳۰ نفر در این محور براثر وقوع تصادفات رانندگی کشته و مجروح می‌شوند.
 

نصب دوربین در محور کمربندی بروجرد ضروری است
 

علی ابراهیمی رئیس پلیس راهور بروجرد در این باره، اظهار کرد: مردم هنوز تصور می‎کنند که این محور کمربندی است اما ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ضلع شمال غربی کمربندی را سبب نادیده گرفتن این محور به‌عنوان کمربندی توسط رانندگان شده است. این محدوده نیازمند نصب دوربین مکانیزه ثبت تخلفات است تا جرائم رانندگی در آن کنترل شود.

رئیس پلیس راهور بروجرد بیان کرد: براساس قانون اگر تصادفات منجر به فوت و جرح در نقطه‌ای بیشتر از 30 فقره باشد آن نقطه حادثه‌خیز است که این نکته شامل بروجرد می ‎ شود.

مصطفی جعفری دادستان بروجرد نیز دراین باره اظهار کرد: طی دو سال اخیر 20 نفر در این محور فوت کرده‎اند. ورودی شهر بروجرد از طرف ملایر بسیار نامناسب است که این خود تصوری بد در ذهن مسافران ایجاد می‎کند.

دادستان بروجرد خاطرنشان کرد: هزینه اصلاح و بهسازی محور کمربندی در مقایسه با دیگر هزینه‌هایی که در شهر می‌شود ناچیز است. نصب چند سرعت ‎ کاه، علائم راهنمایی و رانندگی، شانه ‎ سازی، نصب حفاظ و گاردریل و مواردی از این قبیل نیازمند تامین اعتبارات قابل توجهی نیست.

وی بیان کرد: صرف هزینه ‎ های رفع و اصلاح عیوب محور کمربندی بروجرد از سوی شهرداری و اداراتی مانند راه و شهرسازی و راهداری در مجموع به اندازه دیه یکی از افرادی نیست که در این محور جان خود را از دست داده ‎ اند.

اصلاح کمربندی نیاز به این‌همه جلسه و مصوبه ندارد و 15 روز از مصوبات جلسه قبل می‌گذرد ولی کاری در این منطقه صورت نگرفته است. در ضمن نصب سرعت‌گیر در این محور به‌عنوان یک مسکن مقطعی است در حالی‎که باید رانندگی با اطمینان خاطر باید در میان مردم به‌درستی نهادینه شود.
 

همچنین کیانی معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد در این باره گفت: در بازدید میدانی صورت گرفته از محور کمربندی بروجرد، 35 نقطه حادثه ‎ خیز در این محور شناسایی و احصاء شده است. با توجه به اینکه محور کمربندی بروجرد به معبری درون شهری تبدیل شده است، وظیفه نظارتی و پوشش ترافیکی این مسیر به پلیس راهور محول شده است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد ادامه داد: در راستای رفع نقاط حادثه ‎ خیز محور کمربندی بروجرد، تامین قیر مورد نیاز برای لکه ‎ گیری و ایجاد سرعت ‎ گیرها به اداره راه و شهرسازی محول شده است. نصب علائم راهنمایی و رانندگی که سرعت مجاز حرکت در محور کمربندی بروجرد به عنوان یک معبر شهری را تعیین می ‎ کنند، به خودی خود عامل بازدارنده ای برای سرعت بالای وسایل نقلیه است.
 

علی کورانی‎فر معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد نیز در این باره، اظهار کرد: جلسات کارشناسی زیادی در خصوص محور کمربندی برگزار و زمان رفع نقاط حادثه ‎خیز و نواقص این محور طولانی شده است.

وی با بیان اینکه نواقص محور کمربندی بروجرد هرچه سریع ‎تر توسط متولیان رفع شود، افزود: مدیران دستگاه ‎ های اجرایی متولی در خسارات انسانی محور کمربندی بروجرد مقصر هستند. شهرداری نباید معطل تامین قیر مورد نیاز برای لکه‎ گیری و ایجاد سرعت ‎ گیرهای مورد نیاز در محور کمربندی باشد و کار را ظرف یک ماه آینده انجام دهد.

کورانی‎فر اضافه کرد: اداره راهداری باید تا یک ماه آینده نسبت به نصب حفاظ و نیوجرسی در طول محور کمربندی و در مناطق مورد نیاز اقدام کند، تا از این طریق میزان ایمن ‎ سازی این مسیر بالا برود. اداره راهداری باید در اسرع وقت نسبت به جانمایی نصب این علائم اقدام کند و تابلوها را تحویل شهرداری دهد، تا این نهاد نیز طرف 2 هفته آینده این بخش از کار را به انجام برساند.

ایجاد کمربندی جدید در بروجرد یک امر ضروری است و تا تحقق این مهم باید با نصب علائم سرعت مجاز حرکت، سرعت ‎ کاه و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز میزان وقوع تصادفات منجر به جرح و فوت را در محور کمربندی کنونی بروجرد کاهش داد. با توجه به اینکه در این محور خودروهای سبک و سنگین تردد می‌کنند نیاز است تابلوها، دوربین‌ها و سرعت‌گیرهایی در جاده نصب شود تا اجازه سرعت بالا به رانندگان داده نشود.
برچسب ها: تدبیر24 ، کمربندی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها