بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی گفت: به واسطه نگرانی و بهانه‌تراشی‌های مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی طرح مشاوران داوطلب تاکنون اجرایی نشده است.

تدبیر24»محمدحسین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: سال گذشته با مصوبه استاندار وقت استفاده از مشاوران داوطلب در فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت که تا به امروز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه خانه براساس این مصوبه برای هر دستگاه اجرایی سه مشاور داوطلب را معرفی کرد تا براساس تخصص و نیاز خود اقدام به انتخاب کنند، اظهار کرد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی از این اقدام استقبال نکردند و با بهانه هایی همچون بار مالی برای اداره یا ایجاد مشکلات قانونی از این کار سرباز زدند و در واقع جز فرمانداری اراک، هیچ مدیری از این طرح استقبال نکرد و همچنان مقاومت‌هایی را در این راستا شاهد هستیم.

محمدی تصریح کرد: استفاده از مشاوران دواطلب هیچ گونه منع قانونی و هزینه مالی برای دستگاه‌های اجرایی به همراه ندارد و در واقع نگرانی کاذب و در کنار آن عدم باور به اثربخشی این مشاوران از سوی مدیران منجر به اجرایی نشدن این مصوبه شده است.

وی با تاکید بر واهی بودن بهانه‌های مدیران و بی دلیل بودن نگرانی آنان از ایجاد اختلال در کار ادارات توسط مشاوران داوطلب بیان کرد: خانه سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی هیچ گاه بنای دخالت در امور اداری را نداشته و ندارد بلکه همواره در پی ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان است و رویکرد تسهیل‌گرانه را دنبال می‌کند و با محوریت حقوق شهروندی در پی هموار کردن مسیر امور اداری و ارایه مشاوره به مدیران است.

مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی گفت: مشاوران داوطلب تنها رویه مشاوره‌ای را دنبال می‌کنند و اتخاذ تصمیم با مدیران است برهمین اساس امکان هیچ گونه دخالت و اختلال در امور اداری وجود ندارد و در واقع نگرانی دستگاه‌های اجرایی از این حیث بی‌معناست.

وی اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد همواره رویکردی مطالبه‌گرانه را دنبال کرده‌اند که به آشکار شدن نواقص می انجامد و حضور مشاوران داوطلب با توجه به این رویکرد می‌تواند برای مدیران نگران‌کننده باشد، اما این نکته مهم است که سازمان‌های مردم نهاد هیچ گاه در پی تقابل نبوده‌اند و تلاش آنها ایجاد تلنگری جهت معرفی نقاط ضعف به منظور تسهیل امور و رفع این ضعف ها و چالش‌ها بوده است، بر همین اساس نمی‌توان نگاهی اختلال‌آفرین و نگران‌کننده نسبت به طرح مشاوران داوطلب در دستگاه‌های اجرایی داشت.

محمدی در خصوص پیگیری مجدد این مصوبه عنوان کرد: در پی آن هستیم که در جلسه با شخص استاندار مرکزی اثربخشی این طرح را یادآوری کرده و مصوبه‌ای دیگر جهت اجرای این طرح داشته باشیم چراکه قطعا منجر به رشد دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها