بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۹۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
به همت آموزشگاه‌های موسیقی و با همدلی و همکاری برخی هنرمندان و نهادهای استان هرمزگان، "شبی برای استاد قنبر راستگو" که شهریورماه بنا به برگزاری بود اما به احترام ضایعه از دست دادن دانش آموزان فرزانه هرمزگانی لغو شد، 27 آذرماه در بندرعباس برگزار می‌شود.
تدبیر24»مدیر آموزشگاه موسیقی بربط در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: با هدف تقدیر و قدردانی از استاد قنبر راستگو، هنرمند پیشکسوت استان و کشور و به‌پاس زحماتی که سال‌ها برای موسیقی کشیده است، آموزشگاه‌های موسیقی بربط و نگارستان اقدام به برگزاری مراسمی نکوداشت برای وی کرده‌اند.

مرتضی کریمی، قنبر راستگو را پرچم‌دار و نشانگر هویت موسیقی جنوب دانست و افزود: تمام جنوبی‌ها صدای خالو قنبر را در غم، شادی، تنهایی و جمع گوش داده‌اند و با صدا و نوای سازش زندگی کرده‌اند و خاطرات زیادی دارند.

وی با بیان اینکه خالو قنبر یک هنرمند چندبعدی است که در عرصه موسیقی، تئاتر، سینما، عکس و ... زحمات زیادی کشیده و در تمام دنیا او را می‌شناسند، اضافه کرد: راهی را که ما هنرمندان امروز به‌راحتی در آن قدم می‌گذاریم خالو قنبر و سایر پیشکسوتان با تلاش‌هایشان و به جان خریدن سنگ‌اندازی‌ها هموار کرده‌اند؛ استاد قنبر راستگو به گردن هنر هرمزگان و تمامی هنرمندان حق دارد.

کریمی با اشاره به اینکه قصد داریم هرساله دو یا سه بار مراسمی فردی یا جمعی در قالب تقدیر و تشکر از هنرمندان پیشکسوت داشته باشیم، تصریح کرد: در این مراسم نیز از پیشکسوتانی دعوت کرده‌ایم که برای تمامی آن‌ها در آینده برنامه‌هایی خواهیم داشت، هنرمندان بزرگی چون استادان احمد توحدی، سلیمان ایرانمنش، علی رضایی، سهراب حسنی پور، منصور نعیمی، نوازندگان قدیمی جفتی، حسین قدسی نژاد، محمد شهسواری، محمد محترم پناه، صالح آتون، فاطمه رضایی، جعفر اوج و بسیاری از پیشکسوتانی که نسل امروز آن‌ها را نمی‌شناسند.

این استاد و نوازنده عود هرمزگانی با بیان اینکه متأسفانه همیشه مراسم‌های یادبود و بزرگداشت هنرمندان را وقتی از دنیا رفتند برگزار می‌کنند و وقتی که دیگر نیستند برایشان نکوداشت فرقی نمی‌کند، عنوان کرد: مرحوم پدرم همیشه می‌گفت دوست دارم باران روی سرم ببارد، چرا که وقتی از دنیا بروم دیگر برایم فرقی ندارد باران روی قبرم ببارد یا نه! بنابراین باید این مراسم را تا زمانی که هنرمندان زنده‌اند، بگیریم.

کریمی ادامه داد: هنرمندانی چون صالح سنگبر، ابراهیم منصفی، ناصر عبداللهی، حسن پیغان و بسیاری هنرمندان دیگر تا زمانی که زنده بودند هیچ‌کس سراغی از آن‌ها نمی‌گرفت اما وقتی از دنیا رفتند ناگهان اسطوره و بزرگ شدند؛ هر هنرمندی ممکن است نیاز مالی داشته باشد یا نه اما حتماً نیاز به توجه دارد چراکه پول و ثروت همه هنرمندان نگاه و توجه مردم به آنان است.

وی در خصوص متولیان، نهادها و افرادی که بانی یا یاری‌دهنده این مراسم هستند خاطرنشان کرد: متولی و بانی مراسم "شبی برای استاد قنبر راستگو" آموزشگاه‌های موسیقی نگارستان و بربط هستند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان هرمزگان در ارائه مجوزها، اجاره سالن و تهیه تندیس‌ها و لوح‌های تقدیر و همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در پوشش تبلیغات محیطی و بیلبوردها ما را یاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراسم "شبی برای استاد قنبر راستگو" هیچ اسپانسری ندارد و تهیه‌کننده آن آموزشگاه‌های موسیقی بربط و نگارستان بوده و بسیاری از هنرمندان با همدلی هرکدام گوشه‌ای از کار را گرفته‌اند، بیان کرد: موسسه هنرمندان خاک جنوب برگزاری مراسم، موسسه پدیده فیلم فیلم‌برداری، و تیزرهای مراسم، چاپخانه چاپ پارسه کار چاپ پوسترها، احسان طبسی طراحی پوسترها، فرامرز امیری صدابرداری مراسم، مجید مکرانی دکور مراسم، محمد عوض پرو اجرای مراسم، سایت موزیکا کار فروش بلیت‌های مراسم و خبرگزاری ایسنا پوشش خبری آن را به‌عنوان هدیه‌ای به استاد قنبر راستگو انجام می‌دهند.

کریمی اضافه کرد: گروه موسیقی بربط به سرپرستی مرتضی کریمی، گروه موسیقی جهله به سرپرستی موسی کمالی و گروه موسیقی تنبوره به سرپرستی نوید قویدل به اجرای موسیقی در این مراسم می‌پردازند که پیشتر نیز قرار بود گروه کاسیا نیز در این اجرا ما را یاری کند که به دلیل مشغله  تعدادی از اعضای این گروه در آن روز امکان حضور این گروه در اجرا محقق نشد.

وی با بیان اینکه بلیت فروشی این اجرا آغاز شده است، مراکز فروش بلیت مراسم "شبی برای استاد قنبر راستگو" را آموزشگاه‌های موسیقی نگارستان، بربط و سایت موزیکا عنوان کرد.

این استاد و نوازنده عود هرمزگانی با بیان اینکه هزینه بلیت برای هر نفر 30 هزار تومان است و قیمت همه صندلی‌ها یکسان است، خاطرنشان کرد: افراد معمولاً انتظار دارند مراسم‌های نکوداشت از جانب ارگان‌ها و رایگان باشد درحالی‌که امروزه در تمام دنیا بسیاری افراد برای نکوداشت هنرمندان به‌صورت خودجوش برنامه‌هایی اجرا می‌کنند و هزینه ورودی می‌گیرند.

کریمی با اشاره به اینکه دریافت این مبلغ تنها هدیه و حمایتی جمعی از سوی هنرمندان و مردم به استاد خالو قنبر است، بیان کرد: اگر کسی هدیه بهتری دارد می‌تواند اعلام کند؛ ممکن است کسی بخواهد زمین، خانه، سکه یا هر وسیله و هدیه دیگری به‌پاس قدردانی از این هنرمند بزرگ به او بدهد و یا می‌تواند بلیت خریده و با حضور در این مراسم و تشویق و حمایت از او این هدیه را به او تقدیم کند.

وی خاطرنشان کرد: اهدای این هدایا به استاد قنبر راستگو کمک و دلسوزی نیست بلکه تنها تشکر و قدردانی از اوست.

این استاد و نوازنده عود هرمزگانی با تأکید بر اینکه کلیه مبلغ جمع‌آوری‌شده از فروش بلیت این مراسم به استاد قنبر راستگو اهدا می شود و حتی یک ریال هم در جیب کس دیگری نمی‌رود، گفت: هیچ منفعت مالی و نیت دیگری غیر از قدردانی از این استاد بی‌بدیل موسیقی در این مراسم نیست.

کریمی در پایان گفت: زمان جدید اجرای مراسم "شبی برای استاد قنبر راستگو" ساعت 19:30 شب دوشنبه 27 آذر ماه است و افرادی که بلیت این اجرا را در شهریورماه خریداری کرده بودند نیز می‌توانند با همان بلیت در این مراسم حضور یابند که در صورت استقبال مردم یک شب دیگر نیز این اجرا تمدید می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها