بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
مستند «مثل یک زن» درباره زندگی فائزه هاشمی سرانجام بر پرده تالار «فرخی یزدی» زندان قصر رونمایی شد.
تدبیر24»این مستند 75 دقیقه‌ای که با دستور رییس سازمان سینمایی مبنی بر عدم نمایش به جشنواره سینما حقیقت راه نیافت، 24 آذر ماه در یک محفل خصوصی باحضور شخصیت‌های سیاسی و فائزه هاشمی به نمایش درآمد.
در ابتدای این نمایش مژگان ایلانلو کارگردان این مستند در سخنانی کوتاه با اشاره به روند ساخت مستند «مثل یک زن» توضیح داد: این مستند طی دو سال فیلمبرداری شده است و یک سال تدوین آن طول کشیده است. در نهایت سه سال پروسه ساخت آن به طول انجامید و سال گذشته آماده نمایش شد.

او با اشاره به فضای سیاسی سال گذشته به دلیل انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: به دلیل فضای سال گذشته، نمی‌خواستیم فیلم تحت تاثیر آن فضا قرار بگیرد بنابراین امسال این فیلم را به جشنواره حقیقت ارائه کردم و علی‌رغم داشتن 5 رای کامل از هیات انتخاب این رویداد، در آخرین لحظه به دستور رییس سازمان سینمایی با این عنوان که از افراد سیاسی زنده نباید فیلمی در جشنواره باشد از جشنواره سینما حقیقت حذف شد.

ایلانلو خاطر نشان کرد:‌ رایزنی‌های را ادامه دادیم ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم و در مقطعی خانم ملاوردی در هیات دولت صراحتا از آقای صالحی شنیدند که این فیلم نمی‌تواند درجشنواره سینما حقیقت باشد.
کارگردان و تهیه کنند «مثل یک زن» یادآور شد:‌ این اتفاقات من را یاد یک سکانس سینمایی می‌اندازد. یک قلعه را فرض کنیم، دیوارهایش که فرو می‌ریزد برخی از متوالیان  باز از درب می‌خواهند افراد را وارد کنند در حالی که دیواری وجود ندارد.
او ادامه داد:‌ ما تمام مقرارت را رعایت کردیم اما باز نشد. دوستی می‌گفت پیروزی اصلاح‌طلبان زمانی است که روش‌ها اصلاح شود.

 ایلانلو از فائزه هاشمی به عنوان سیاستمدار زنی که اجازه داده است وارد زندگی و حریم خصوصی‌اش شوند تشکر کرد و گفت:‌ کمتر سیاستمداری است که بگذارد اینگونه از زندگی‌اش فیلم ساخته شود. سیاستمدارها باید بدانند اگر مردمان آنها را به عنوان یک آدم معلومی ببینند، بیشتر با آنها همراه خواهند بود.
وی با اشاره به موسسه خیریه «دارالاکرام »که  مسئولینش در برنامه حاضر بودند گفت:‌ من نذر کرده بودم که در اولین نمایشم، این موسسه را معرفی کنم.

او سپس از دکتر جلیلیان رییس موسسه خیریه «دارالاکرام» دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و او نیز سخنانی را در مورد این موسسه مطرح کرد.
به گزارش ایسنا، مستند 75 دقیقه‌ای «مثل یک زن» با حضور چهره‌هایی سیاسی و هنری همچون محمد پیرهادی، الهه کولایی، مازنی ، پروانه سلحشوری، اشرف بروجردی، دکتر دانیالی، امانی و محمد علی موحد و... رونمایی شد، در پایان فائزه هاشمی بعد از تماشای این مستند در سخنانی کوتاه از حاضرین برای تماشای این مستند قدردانی کرد و گفت:خیلی افراد برای ساخت فیلم و تهیه کتاب به من مراجعه کردند و من چون عادت دارم به کسی نه نگویم ، قبول می‌کردم اما تنها کسی که ماند و ادامه داد و کاری را ارایه کرد خانم اینانلو بودند.

این فعال سیاسی و فرزند زنده‌یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: همه اتفاقاتی که در فیلم افتاد، دستورات خانم اینانلو (کارگردان) بود و من خیلی دخالت نکردم. البته با من مشورت می‌کردند و گاهی حرف‌های ما را گوش می‌کردند و گاهی هم نمی‌کردند اما به هرحال دستشان درد نکند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها