بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
مدیر مجموعه ورزشی آزادی تهران با بیان اینکه فدراسیون های ورزشی خود را مالک قسمت های مختلف این مجموعه می دانند گفت: حتی در برخی قسمت ها نیز به من اجازه ورود داده نمی شود.

تدبیر24»سید حسن طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره گزارش تصویری ایسنا از پروژه های متروکه و وضعیت نابسامان مجموعه ورزشی آزادی تهران اظهار کرد:‌ آزادی بزرگ‌ترین مجموعه‌ ورزشی در خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در جهان است. در سال 85 یا 86 تصمیمی گرفته شد که بر اساس آن هر تکه‌ای از این مجموعه در اختیار فدراسیون‌های مختلف ورزشی گذاشته شد. مثلا در گزارش تصویری شما یک بخش مربوط به فدراسیون دوچرخه‌سواری است و در اختیار آن‌هاست بنابراین باید همه کارها و وظایف را نیز خودشان انجام دهند. اما مشاهده می‌شود وسایلی را در آنجا در فضای باز نگهداری می‌کنند یا اتومبیلرانی، تیروکمان و... همین طور مکان‌هایی در اختیار دارند که باید خودشان نسبت به وضعیت آن رسیدگی کنند.
 
مدیر مجموعه ورزشی آزادی افزود: مکان‌هایی که ما داریم در اختیار فدراسیون‌های مختلف است و حتی من را نیز به برخی از آن‌ها راه هم نمی‌دهند و درب جداگانه‌ای برای خود احداث کرده‌اند. بنابراین بحث چند لایه شدن مدیریت در این مجموعه ورزشی اتفاق افتاده و آزادی مثل گوشت قربانی شده که هر کس تکه‌ای از آن را می‌کشد.
 
وی با اشاره به گزارش ایسنا از نواقص ورزشگاه آزادی گفت: این گزارش بسیار خوب بود اما مشکلش اینجاست که در آن به این موضوع اشاره نشده که این اراضی متعلق به فدراسیون‌های ورزشی است و من هم حتی به عنوان مدیر اجازه ورود به قسمت‌هایی از ورزشگاه را ندارم. فدراسیون‌های ورزشی این اماکن را به اسم اجاره در اختیار گرفته‌اند اما تقریبا به طور کامل متعلق به آن‌ها شده است. من دغدغه فدراسیون‌ها را می‌دانم و در جریان هستم فدراسیون‌هایی مانند کشتی، فوتبال، وزنه‌برداری و... با گرفتاری‌های خاص خودشان دست به گریبانند و بدهی‌های مختلفی دارند اما ما حتی پول آب و برق و گاز فدراسیون‌ها را هم نمی‌توانیم از آن‌ها بگیریم. مثلا فدراسیونی زمینی را از ما گرفته و اعلام کرده در آنجا مکانی احداث خواهد کرد اما وقتی فوندانسیون آن را زده رییس آن فدراسیون عوض شده و رییس بعدی نیز اعلام کرده بودجه ندارد و نمی‌تواند این پروژه را ادامه بدهد به همین خاطر پروژه‌ها به صورت نیمه کاره رها شده‌اند. تنها فدراسیونی که توانسته در این باره موفق عمل کند و پروژه‌اش را به طور کامل به بهره‌برداری برساند فدراسیون ووشو است که آکادمی ووشو را در موعد مقرر به اتمام رساند اما سایر فدراسیون‌ها پروژه‌هایشان را نیمه کاره رها کردند.

پروژه نیمه کاره رها شده


 
طباطبایی با بیان اینکه ارائه خدمات به بخش قهرمانی وظیفه مسئولان مجموعه ورزشی آزادی است خاطرنشان کرد: ما به عنوان مثال هفته‌ای یک یا دو مسابقه در زمین اصلی ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنیم که سالیانه حدود 50 یا 60 مسابقه فوتبال می‌شود. برای هر مسابقه رقمی در حدود 60 تا 70 میلیون تومان هزینه آب و برق، تاسیسات، نگهداری چمن، پرسنل، نگهداری بنا و... داریم. اما با این وجود حتی یک ریال هم از برگزاری مسابقه، بلیت‌فروشی، تبلیغات و گردش مالی استقلال و پرسپولیس و تیم ملی فوتبال دریافت نمی‌کنیم. نه آن زمان که بلیت فروشی دست سازمان لیگ بود و نه الان که دست استقلال و پرسپولیس است هیچ پولی به ما داده نشده است. همه فدراسیون‌های ورزشی مانند کشتی، والیبال و فوتبال مسابقه‌های خود را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند و از بابت تبلیغات و بلیت فروشی درآمدزایی دارند اما یک ریال هم به ما پرداخت نمی‌کنند. در ابتدا تفاهم می‌کنیم که یک رقمی را به عنوان اجاره برای برگزاری مسابقه‌ها بدهند که در آخر آن را هم پرداخت نمی‌کنند اما چون نگاه ما ملی است، با فدراسیون‌ها همکاری می‌کنیم و نمی‌خواهیم وقفه‌ای در برنامه‌هایشان ایجاد شود اما در حال برنامه‌ریزی برای تجدید نظر در هزینه‌ها و برگزاری مسابقه‌ها هستیم چرا که خود با مشکلات مالی دست به گریبانیم.
 
مدیر مجموعه ورزشی آزادی افزود: استاندارد مجموعه‌های ورزشی در جهان می‌گوید فقط 9 تا 10 درصد فضای یک مجموعه ورزشی باید اختصاص به اماکن ورزشی داشته باشد و بقیه آن فضا باید در اختیار فضای سبز، اماکن تفریحی، پارکینگ و... باشد. مثلا دریاچه آزادی می‌تواند به عنوان یکی از نقاط تفریحی در این مجموعه مورد استفاده قرار گیرد اما تنها در اختیار فدراسیون قایقرانی است. در زمان ساخت مجموعه ورزشی آزادی یک رستوران در کنار دریاچه احداث شد که ما بارها خواستیم از آن به عنوان رستوران استفاده کنیم اما فدراسیون قایقرانی جلوی این کار را گرفت چرا که می‌گوید کلاس‌های آموزشی‌اش را در آنجا برگزار می‌کند.
 

مکانهای متروکه در اطراف دریاچه آزادی


طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان مدیر مجموعه ورزشی آزادی این قدرت و اختیار را ندارد که برای این مجموعه آن طور که شایسته است برنامه‌ریزی کند گفت: طی 20-30 سال گذشته این فضاها در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته تا بتوانند از آن استفاده کنند اما به مرور آن‌ها این حق را برای خود قائل شدند که مالک این اماکن شده‌اند. مثلا پارکینگ مجموعه ورزشی آزادی را قسمت‌های مختلف مانند فدراسیون‌های اتومبیلرانی، ووشو، کارتینگ، شرکت واحد، فدراسیون اسکیت و... در اختیار خود گرفته‌اند و مردم مجبورند برای بازی داربی ماشین‌هایشان را در خیابان‌های اطراف مجموعه ورزشی آزادی پارک کنند. ما خود را موظف می‌دانیم به ورزش قهرمانی خدمات ارائه کنیم کما اینکه از 8  مدال المپیک ریو 7 مدال‌آور در آزادی تمرین کرده‌اند اما با این حال در اعتبارات ویژه مخصوص بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی هیچ جایی نداریم. این مسائل را من بارها به سلطانی‌فر وزیر ورش هم گفته‌ام و حتی او نیز 4-5 مرتبه از این مجموعه بازدید داشت. خوشبختانه امسال با حمایت وزیر ورزش و مسئولان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، اعتبارات‌مان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. اعتباری که برای بازسازی کل مجموعه ورزشی آزادی درخواست کرده‌ایم 160 میلیارد تومان است که نیاز به توجه ویژه دارد اما از اینکه اعتبارمان نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده، خوشحالیم و این موضوع نشان دهنده حمایت از ورزشگاه آزادی است. ما و فدراسیون‌ها مانند چرخ دنده‌هایی هستیم که مکمل یکدیگریم و باید به کمک هم چرخ ورزش را به حرکت درآوریم.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا ورزشگاه 40 هزار نفری بانوان با وجود گذشت 10 سال از کلنگ‌زنی هنوز به افتتاح نرسیده در حالی که محمد علی‌آبادی رییس وقت سازمان تربیت بدنی در زمان کلنگ‌زنی با قطعیت اعلام کرده بود نهایتا ظرف دو سال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد گفت: معاون بانوان رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان و دیگر مسئولان این وزارتخانه از این پروژه بازدید کرده‌اند. ما در تلاش هستیم اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه را دریافت کنیم. برای تکمیل ورزشگاه 40 هزار نفری بانوان 250 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. دو پیشنهاد در این باره وجود دارد؛ یکی اینکه این ورزشگاه به صورت استادیوم برای بانوان ساخته شود و دیگر اینکه از آن به عنوان یک مجموعه چند منظوره استفاده کنیم تا این سازه سنگین با رقمی پایین‌تر و با استفاده از مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری برسد. در حال انجام کارهای مقدماتی هستیم تا ان‌شاءالله آنجا را به طور اختصاصی در اختیار بانوان قرار دهیم.
 

ورزشگاه 40 هزار نفری نیمه کاره

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا قولی برای زمان تکمیل این پروژه می‌دهد یا خیر گفت: نمی‌توانم قولی بدهم چرا که بررسی دقیق شرایط آنجا نیاز به یکی دو ماه کار کارشناسی دارد. ما سعی می‌کنیم با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی این پروژه را تکمیل کنیم. امیدوارم با نگاه ویژه‌ای که وزیر ورزش و دولت دارد بتوانیم طی یک فرآیند سه ساله استادیوم آزادی را مقاوم‌سازی کنیم چرا که شرایط ما خاص است و باید ورود مردم به ورزشگاه‌ها را تسهیل کنیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که می‌توان حضور مردم در ورزشگاه‌ها را نه فقط برای دیدن مسابقه‌ها بلکه برای استفاده از امکانات این ورزشگاه تسهیل کرد گفت: قطعا درست است. این یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم و به دنبال این هستیم ورود مردم به استادیوم فقط برای دیدن مسابقه‌ها نباشد تا بتوانند از بخش‌های مختلف این مجموعه ورزشی استفاده کنند.
 
طباطبایی درباره زمان جمع‌آوری ماشین‌های اسقاطی رها شده در ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد:‌ تعدادی از این ماشین‌ها نیاز به حکم قاضی دارند تا بتوانیم آن‌ها را از ورزشگاه به بیرون انتقال دهیم. بخشی هم مجوز از وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی می‌خواهند تا تعیین تکلیف شوند. حتما سعی می‌کنیم برخی از این موارد که در گزارش تصویری ایسنا منعکس شد را به سرعت حل کنیم و مطمئنا این مورد نیز در اسرع وقت انجام خواهد شد اما برخی موضوعات مانند بهره برداری از پروژه‌ها نیاز به زمان دارد که آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.
 

خودروهای اسقاطی

مدیر مجموعه ورزشی آزادی با اشاره به اینکه مقاوم سازی جایگاه‌های 34، 35 و 36 ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی در حال اجراست گفت: مقاوم‌سازی این پروژه در شرایط خوبی پیش می‌رود و امیدوارم بتوانیم سریعا آن را به اتمام برسانیم. در این باره مهندس طاحونی و کوشافر از مهندسان و سازندگان مجموعه ورزشی آزادی به عنوان بهترین‌های فن مقاوم‌سازی در کنار ما هستند و این کار را انجام می‌دهند. ان‌شاءالله بتوانیم کل استادیوم آزادی را به بهترین شکل ممکن مقاوم‌سازی کنیم.
 
وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال می‌تواند از زمین اصلی این ورزشگاه در آستانه رقابت‌های جام جهانی استفاده کند یا خیر گفت: ما همیشه با تیم ملی همکاری کرده‌ایم و این همکاری را ادامه خواهیم داد.
برچسب ها: تدبیر24 ، آزادی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها