بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۹۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تولید عسل در استان نسبت به سال گذشته 37 درصد رشد داشته است.

تدبیر24»ابراهیم کوچکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس آمارگیری‌های انجام شده 157 هزار کلونی در استان وجود دارد، اظهار کرد: یک هزار و 500  بهره‌بردار به این حرفه مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 100 تن عسل در استان تولید شد، افزود: امسال یک هزار و 510 تن عسل در استان تولید شد که نسبت به سال گذشته 37 درصد رشد داشته و علت افزایش تولید عسل، افزایش تعداد کلونی‌ها نسبت به سال گذشته بوده است.

کوچکی با اشاره به اینکه زنبورداری از شغل‌هایی است که زمینه ایجاد اشتغال فراوانی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: با توجه به سودآوری بالا، امکان توسعه این حرفه در استان وجود دارد.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب این محصول، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب، دارا بودن پوشش گیاهی و گون‌زارهای مرغوب با وجود داشتن گیاهان مرتعی و دارویی مناسب، زنبوردارانی از دیگر استان‌ها از جمله خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان و اصفهان کلونی‌های خود را به این استان می‌آورند.

کوچکی با اشاره به اینکه عسل تولیدی استان به استان‌های تهران و اصفهان فرستاده می‌شود، تصریح کرد: این محصول تولیدی به صورت متفرقه و به عنوان سوغات همراه مسافر به کشورهای عربی فرستاده می‌شود و گردشگرانی که به استان سفر می‌کنند یکی از سوغات مهمی که توسط آن‌ها خریداری می‌شود، عسل است.

وی نبود بازار فروش، بالا بودن هزینه‌های تولید، نبود نظارت بر عوامل ذیربط بر بازار فروش، اشباع شدن بازار از عسل‌های تقلبی، نبود استانداردهای اجباری و نبود آگاهی و تشخیص مصرف‌کنندگان را از مشکلات عمده تولیدکنندگان عسل در استان عنوان کرد.

کوچکی گفت: با ورود عسل تقلبی به بازار مصرف، اعتماد مردم به عسل واقعی کمرنگ شده است که باید به منظور اعتمادسازی، از ورود تقلبی آن‌ جلوگیری شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، تولید عسل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها