بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۹۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
یک روان‌شناس گفت: برخی عادات غلط اگر ترک و یا کمرنگ نشود، به مرور ما را به فردی خموده و افسرده تبدیل می‌کند.
تدبیر24»نسرین ریاحی گفت: یکی از عادات غلطی که در نهایت فرد را دچار خمودگی می‌کند، این است که تمام روز را یک گوشه می‌نشینیم و به عبارتی، نشستن زیاد را به هر فعالیتی سالمی ترجیح می‌دهیم.

جالب آن‌که عده‌ای از ما با خود این‌طور تصور می‌کنیم که با زیاد نشستن و فعالیت کم، به جسم‌مان استراحت می‌دهیم. در حالی که این‌طور نیست و بدون شک انسان با فعالیت بدنی متناسب و مستمر، روان و روحیه شاداب‌تری خواهد داشت.

این روان‌شناس ادامه داد: متاسفانه برخی به خاطر اعتمادبه‌نفس پایین، با خود این‌طور می‌اندیشند که لیاقت سلامتی، شادابی و عشق را ندارند. این افراد جزو کسانی هستند که هرگز برای دست‌یابی به زندگی بهتر تلاش نمی‌کنند و معتقدند که «هرچه پیش آید، خوش آید». به همین‌خاطر اگر به خاطر فقدان شادابی، سلامتی و عشق روزهای سختی را بگذرانند، هیچ تلاشی برای بهبود شرایط و گذر از روزهای تاریک نمی‌کنند و در عمقی از افسردگی دست و پا می‌زنند.

وی افزود: علاوه بر این موارد، وقتی خود را مجبور به ادامه کاری می‌کنیم که هیچ علاقه‌ای به آن نداریم، زمینه را برای بروز خمودگی و افسردگی فراهم می‌کنیم؛ در واقع محققان معتقدند که یکی از مهم‌ترین راه‌های دست‌یابی به شادابی و سلامت روحی، همچنین رهایی از نشخوار فکری این است که شغل‌مان را دوست داشته باشیم و لحظه‌های‌مان را با علاقه قلبی سپری کنیم. در غیر این‌صورت به جد دچار مشکلات روحی و ذهنی خواهیم شد.

ریاحی با تأکید بر این‌که هیچ‌کدام از ما به عنوان انسان حق نداریم که توانمندی‌های خلاقانه خود را نادیده بگیریم، تصریح کرد: اگر هرکس توانمندی‌های خود را بشناسد و در راستای به فعلیت رساندن آن‌ها گام بردارد، در نهایت فردی توانمند و حرفه‌ای می‌شود و مجبور نخواهد بود که به هر شغلی تن بدهد. چنین فردی ممکن است که در برهه‌ای از زمان، کمی از تفریحات و استراحت روزمره خود را کم کرده و به حرفه‌آموزی بپردازد، اما در نهایت به شغلی که دوست دارد دست می‌یابد.

این روان‌شناس با بیان این‌که برقراری ارتباط‌های عمیق و معنادار با خانواده و دوستان از دیگر مواردی است که به بهود سلامت روان منجر می‌شود، یادآور شد: افرادی که روابط اجتماعی قدرتمندی دارد، از روحیه سالم‌تری برخوردار هستند و کمتر دچار سرخوردگی و خمودگی می‌شوند. همچنین زمان‌شان را موثرتر سپری می‌کنند و در مواجهه با بحران‌های عاطفی، کمتر دچار تزلزل می‌شوند. برای دست‌یابی به این شیوه زندگی نیز می‌توان بخشی از روز را با دوستان و خانواده سپری کرد؛ در واقع باید مراقب باشیم که به خاطر مشغله، از روابط سازنده با اطرافیان‌مان غافل نشویم.

وی یادآور شد: سلامت روان به طور مستقیم روی سلامت جسم تاثیر می‌گذارد و باید همیشه در اولویت باشد. هیچ‌کس نمی‌تواند بدون توجه به حفظ سلامت روان، زندگی با کیفیتی داشته باشد و از ابتلا به بیماری‌های روان‌تنی در امان بماند. به همین‌خاطر، باید همیشه به دنبال راه‌کارهای حفظ آن باشیم و موارد آسیب‌رسان را از زندگی‌مان حذف کنیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، عادات عجیب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها