بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از افزایش فوتی های حوادث رانندگی در استان خبر داد.
تدبیر24»حسن شکوری نسب در کارگروه امداد و نجات استان اظهار کرد: با توجه به این که ایران جزو کشورهای پرحادثه است خراسان شمالی نیز با وجود سن کم و وسعت محدود در ردیف استان‌های پرحادثه کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی را زلزله، سیل، سیلاب، تگرگ، حریق، برف و‌ بهمن تهدید می کند، گفت: امسال نیز به این موارد حوادث جاده‌ای هم افزوده شده است.

شکوری نسب با تاکید بر اینکه فوتی ها در حوادث بالا رفته است، افزود: به فرهنگ ایمنی در جاده ها توجه نداریم، در حالی که باید در زمینه خود آگاهی شوک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در یک کلونی مسیر دو مکان زیارتی و سیاحتی قرار گرفته که می توان از این ظرفیت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم استفاده کرد و یا آن را به یک تهدید تبدیل کرد، یادآور شد: سالانه میلیون ها مسافر از این محور عبور می کنند که نام بردن از محور بجنورد به جنگل گلستان به نام جاده مرگ یک تهدید در انتخاب مسیر برای مسافران است.

شکوری نسب با تاکید بر تغییر نوع نگاه‌ها، خاطرنشان کرد: باید نگاه ها به نوعی در راستای بهبود وضعیت تغییر پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به ایمنی در رانندگی بیشتر توجه کنیم، گفت: رویکرد افزایش آگاهی و هشدار به خانواده به منظور توجه به ایمنی یک ضرورت است.

رئیس اداره نگهداری اداره کل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: امسال در طرح زمستانی ۲۲ اکیپ راهداری در محورهای استان مستقر هستند.

وی با اشاره به تجهیز ۱۹ راهدارخانه برای اسکان اضطراری مسافران در طرح زمستانه، گفت: در این طرح ۲۳۰ دستگاه ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین به کارگرفته شده اند.

ربانی با بیان اینکه راهداران در ۶۸۱ کیلومتر از محورهای برف گیر استان به مردم خدمات ارائه می دهند، گفت: برای خدمات دهی در طرح زمستانه دو هزار و ۵۰۰ تن نمک،۱۴ هزار مترمکعب شن خریداری و دپو شده است.

وی با بیان اینکه تامین سوخت از دغدغه های راهداران است، ادامه داد: این مهم یک مشکل همیشگی بوده که باید مرتفع شود.

وی با اشاره به کمبود راننده در ناوگان راهداری استان، یادآور شد: این مهم یکی از دغدغه ها بوده که باید از طریق بخش خصوصی حل شود.

مشاور مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: خسارت های جانی و معلولیت ها یکی از مهمترین خطرات ناشی از حوادث رانندگی است.

خلیل زاده افزود: ۲۵ درصد معلولیت ها مربوط به حوادث رانندگی است. 


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها