بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه به استانداری ها و شهرداری ها ابلاغ شد که اطلاع رسانی لازم را درباره ضرورت معاینه فنی اتوبوس‌های دیزلی و گازسوز به مالکان آنها انجام دهند تا برای معاینه فنی به مراکز مربوطه مراجعه کنند، گفت: بنابراین تمامی خودروهای شخصی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی که معاینه فنی ندارند جریمه می‌شوند و میزان این جریمه روزانه 50 هزارتومان است.

تدبیر24»هیربد معصومی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا، طرح LEZ و معاینه فنی را در دستور کار قرار داریم، اظهارکرد: خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند، جریمه خواهند شد.

نصب فیلتر دوده برای اتوبوس‌ها و کاتالیست برای تاکسی‌ها اجباری است

معصومی در ادامه با اشاره به اینکه نصب فیلتر دوده برای اتوبوس‌ها و کاتالیست برای تاکسی‌ها، مطابق مصوبه هیات وزیران با هدف کاهش آلایندگی آنها، اجباری است گفت: نصب فیلتر دوده و کاتالیست برای اتوبوس و تاکسی‌ها، از سال گذشته آغاز شد. ولی این طرح مستلزم همکاری و تعامل مستمر بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط می باشد.

 وی افزود: همچنین تمامی اتوبوس‌هایی که قرار است جدیدا خریداری‌ شوند، می بایست مجهز به آخرین استانداردهای روز دنیا بوده و به فیلتر دوده نیز تجهیز شوند.

معصومی اضافه کرد: با این حال شهرداری ها باید اتوبوس های دیزلی فعلی را نیز مطابق مصوبه هیات محترم وزیران به فیلترهای دوده تجهیز کنند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه اظهار کرد: برای معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز نیز فرصتی سه ماهه در نظر گرفته شده تا اقدامات لازم برای افزایش مراکز معاینه فنی مجهز به تجهیزات آزمون مخازن CNG در شهرها صورت پذیرد. زیرا تعداد مراکز تست هیدرواستاتیک که سازمان ملی استاندارد صلاحیت آنها را تایید می نماید، در کشور کم بود.

معصومی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر جریمه نشدن بی دلیل خودروها، لازم بود که ابتدا مهلتی تعیین تا اقدامات مقتضی برای تقویت مراکز معاینه فنی انجام و سپس این موضوع اجرایی شود.

لزوم توجه ویژه شهرداری‌ها برای معاینه فنی اتوبوس‌ها

وزارت کشور بودجه معاینه فنی اتوبوس‌ها را  تامین نمی‌کند

وی افزود: همچنین در خصوص معاینه فنی اتوبوس‌ها نیز شهرداری‌ها باید به انجام این موضوع توجه ویژه داشته باشند و  وزارت کشور در این خصوص فقط وظیفه هماهنگی امور بین دستگاه های اجرایی را دارد.

معصومی افزود: بنابراین سال گذشته در بخشنامه‌ای مشخص کردیم تا شهرداری‌ها برای این کار ردیف بودجه مشخصی در نظر بگیرند. در حقیقت بنا نیست که بودجه معاینه فنی اتوبوس‌ها از وزارت کشور تامین شود و بایستی این کار توسط شهرداری‌ها صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها