بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۹۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه به جای عکس‌العمل احساسی باید راه‌حل‌های اجرایی موثر برای مشکلات کشور ارائه شود، گفت: عبور از روحانی به معنای عبور از یک روش اصلاح تدریجی برای اداره کشور است.

تدبیر24»محمد کیانوش‌راد در گفت‌وگو با ایسنا  با اشاره به اینکه شاخصه یک حکمرانی خوب، وجود منتقدان در یک نظام سیاسی است، اظهار کرد: انتقاد از دولت یا سایر نهادهای نظام نه تنها امری ناپسند نیست بلکه نشانه رشد، پویایی و حساسیت مردم نسبت به کارکردهای ارکان یک نظام سیاسی است اما مساله اساسی آن است که در عمل سیاسی و اجتماعی، تشخیص تضادهای اصلی نیروهای سیاسی و تفکیک آن از تضادهای فرعی کار بسیار مهمی است که در وهله اول این نقش بر عهده نخبگان سیاسی جامعه پویا و فعال است. مهمترین نقش نخبگان سیاسی، تبیین شرایط واقعی جامعه برای مردم و نشان دادن گزینه‌های آلترناتیو برای وضعیت فعلی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه آنچه باعث می‌شود در شرایط کنونی جامعه ما، اصلاحات همچنان به عنوان روشی مورد قبول همه جریان‌های سیاسی قرار گیرد آن است که اصلاحات روشی تدریجی برای بهبود وضعیت اجرایی کشور است. امروز حتی اصولگرایان نیز از اندیشه اصلاحی برای پیگیری اهداف خود بهره می‌گیرند و مساله اصلاحات نه به عنوان برچسب یک گروه سیاسی معین بلکه به عنوان روشی برای اصلاح نارسایی‌ها و کاستی‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

کیانوش‌راد با اشاره به اینکه جامعه پرتحرک ایران ناگزیر باید از مهندسی تدریجی اجتماعی برای دستیابی به آرمان‌ها و آمال خود استفاده کند تاکید کرد: دولت روحانی با توجه به مجموعه شرایط تاکنون از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده است و طرح مسائلی همچون عبور از روحانی به معنای عبور از یک شخص نبوده بلکه به معنای عبور از یک روش اصلاحی تدریجی برای اداره کشور است. باید توجه داشت که تداوم عقلانیت سیاسی در شرایط فعلی تنها راه عبور از بحران‌های کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد احساسی برای بیان کاستی‌ها کفایت نمی‌کند بلکه باید راه‌حل‌های اجرای موثر که تنها در سایه اجماع ملی در میان نخبگان چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا به دست می‌آید بیان شود. بیان پشیمانی بابت حمایت از دولت ممکن است مبتنی بر نوعی احساس از عدم کامیابی یا تداوم برخی مشکلات باشد اما با این وجود تاثیر ضمنی مثبت آن نیز می‌تواند در برگیرنده این مضمون باشد که دولت قابلیت پاسخگویی و تبیینی خویش را افزایش دهد. آنچه از ابتدای دولت قبلی روحانی مطرح بوده است،  موضوع غیرفعال بودن بخش رسانه‌ای و تبیینی دولت برای مردم است. روحانی گاهی بار پاسخگویی به مردم را تنهایی به دوش کشیده است و این مساله ضعفی سیستمی در دولت است و دولت باید به توانمندسازی خویش در بحث ارتباط با مردم و پاسخگویی به آنها بپردازد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها