بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
صدراعظم آلمان اظهار کرد، این کشور باید از کوتاهی‌های امنیتی در جریان حمله به بازار کریسمس در برلین عبرت بگیرد.
تدبیر24»آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اظهار کرد، کشورش باید از کوتاهی‌های امنیتی که در جریان حمله مرگبار به بازار کریسمس در برلین که یک سال پیش به وقوع پیوست، عبرت بگیرد و کمک‌های خود به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان را افزایش دهد.

مرکل در سالروز حمله به بازار کریسمس در برلین، در حالی این اظهارات را مطرح کرد که از سوی خانواده‌های قربانیان و بازماندگان به خاطر عملکرد دولت در این رویداد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد: امروز روز عزا است اما در عین حال روز عزمی راسخ برای بهبود وضعیت نسبت به گذشته به شمار می‌رود.

مرکل پیش از این با برخی از بازماندگان و خانواده قربانیان این حمله دیدار کرد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رییس جمهوری آلمان نیز درباره این حمله در سالگرد وقوع آن گفته است: بسیار تلخ است که دولت نتوانست از قربانیان حفاظت کند.

​​​​​​​درجدیدترین تحقیقات فاش شده است که انیس عامری، تروریستی که با کامیون به بازار کریسمس در برلین حمله برد، ماه‌ها تحت مراقبت سازمان‌های اطلاعاتی آلمان قرار داشته و از او به عنوان طعمه استفاده می‌شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اسنادی که در اختیار روزنامه "ولت ام زونتاگ" قرار گرفته است، سازمان امنیت و پلیس آلمان بسیار زودتر و قبل‌تر از آن که به افکار عمومی اعلام شده، رفتارهای انیس عامری را تحت نظارت داشته‌اند.

انیس عامری تروریست تونسی ۲۴ ساله حامی داعش بود که در روز ۱۹ دسامبر سال ۲۰۱۶ با یک کامیون به بازار کریسمس در "برایت‌شاید پلاتز" شهر برلین حمله برد. در اثر این حمله ۱۲ تن کشته و ۵۰ تن زخمی شدند. گرچه مهاجم موفق به فرار شد اما روز ۲۳ دسامبر هنگام ورود به شهر میلان ایتالیا توسط نیروهای امنیتی به ضرب گلوله کشته شد.

از نوامبر سال ۲۰۱۵ تحت مراقبت پلیس

طبق گزارش‌هایی که در پرونده چند هزار صفحه‌ای انیس عامری دیده می‌شود، دادستان کل آلمان در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ دستور داده بود که انیس عامری توسط پلیس فدرال و پلیس ایالت نوردراین وست فالن تحت مراقبت شبانه‌روزی قرار گیرد.

دستور دادستان فدرال آلمان برای تحت نظر گرفتن انیس عامری بر اساس تحقیقات در پرونده "عبدالله عبدالله" با نام مستعار "ابو والا" صورت گرفته است. این واعظ تندرو در شهر "هیلدس‌هایم" در پی تشکیل یک هسته تروریستی مرتبط با داعش بوده است. تحقیقات نشان می‌دهد انیس عامری با ابو والا تماس گرفته است.

در روز ۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۵ (یک سال قبل از حمله) مامور مخفی با نام (مراد) که وظیفه تعقیب و مراقبت از انیس عامری را بر عهده داشته به پلیس دوسلدورف گزارش می‌دهد که او در حال تدارک برای یک حمله است.

در طول مدت تعقیب و مراقبت، این گزارش و همچنین دیگر اطلاعاتی که در مورد انیس عامری جمع‌آوری شده‌اند، همواره برای پلیس فدرال، دادستانی و اداره حفاظت از قانون اساسی فرستاده می‌شدند.

با مشخص شدن تدارک انیس عامری برای یک حمله تروریستی از روز سوم دسامبر سال ۲۰۱۵ همه تلفن‌های همراه انیس امری که دائما آن‌ها را تغییر می‌داد، مورد شنود قرار گرفته‌اند. افزون بر این تمام صفحات اینترنتی که او به آن‌ها مراجعه داشته نیز ثبت شده‌اند. اسناد نشان می‌دهند که او در اواسط ماه دسامبر دستور تهیه مواد منفجره و ساخت نارنجک را دانلود کرده است.

انیس عامری در یک گفت‌وگوی شنود شده تلفنی در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ (۱۰ ماه پیش از حمله به بازار کریسمس برلین) که با دو نفر از اعضای داعش در یک پایگاه این گروه در لیبی صورت گرفت، برای انجام عملیات انتحاری در آلمان اعلام آمادگی می‌کند.

اسناد و ایمیل‌های موجود در پرونده انیس امری نشان می‌دهد که سازمان‌های اطلاعاتی حضور پررنگی در این ماجرا داشته‌اند.

در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی یک "تحلیل دو صفحه‌ای" در مورد انیس عامری نوشته است. این تحلیل به امضای هانس گئورگ ماسن، رئیس این اداره رسیده است.

این اداره اطلاعاتی همچنین یکی از کارمندان زن خود با نام "اف" را در برلین مامور تعقیب و مراقبت از انیس عامری کرده بود.

جالب‌تر اینکه در گزارش ادارات اطلاعاتی مربوط به آوریل سال ۲۰۱۱ (قبل از ورود عامری به ایتالیا) به ثبت رسیده که "انیس عامری دارای روابط شخصی و حتی فامیلی با برخی از اعضای داعش در لیبی است".

دلیل اینکه به رغم این‌همه اطلاعات چرا انیس عامری در آلمان بازداشت نشده، هنوز کاملا روشن نیست اما به‌نظر می‌رسد سازمان‌های اطلاعاتی آلمان و دیگر کشورها از او به عنوان "طعمه" استفاده کرده‌اند و ارتباطات و اطلاعاتی که در مورد داعش در لیبی از طریق شنود و مراقبت انیس عامری به دست‌ می‌آمده برایشان با ارزش بوده است.

چند هفته پس از کشته شدن انیس عامری و کور شدن این عامل اطلاعاتی، هواپیماهای "بی‌۲" آمریکا در روز ۱۹ ژانویه سال ۲۰۱۷ همان پایگاهی را در لیبی بمباران کردند که انیس عامری با آن تماس تلفنی گرفته بود.

هانس کریستیان اشتروبل از حزب سبزهای آلمان که در آن زمان عضو کمیسیون کنترل سازمان‌های اطلاعاتی در مجلس آلمان بود، به "دست‌های پشت پرده" یک سازمان اطلاعاتی آمریکایی در این ماجرا شک دارد و نتیجه می‌گیرد: وگرنه دلیلی وجود نداشته است که انیس عامری در آلمان بازداشت نشود.

اشتروبل می‌گوید: این یک رسوایی بزرگ است که دولت هنوز هم یک سال بعد از این عملیات تروریستی اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، اذعان مرکل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها