بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تاکنون 30 درصد واحد های مسکونی روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شده اند.
تدبیر24»امیر عباس جعفری در جلسه هماهنگی برنامه های روز ملی ایمنی دربرابر کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: 40 هزار واحد روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه حوادث هستند و 200هزار واحد مسکن روستایی نیز در این استان نیازمند رسیدگی و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی است.

وی تاکید کرد: بر اساس دستور استاندار و طی جلساتی که با تعدادی از شرکت های بیمه برگزار شده، مقرر شده تا پایان سال تمامی واحدهای مسکونی روستایی در استان در برابر حوادث و بلایای طبیعی بیمه شوند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به 5 دی روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، برنامه های مختلفی در سطح استان و با همکاری دستگاههای ذیربط استانی و فرمانداری ها برگزار می شود.

جعفری برگزاری مانور، دوره های آموزشی، نمایشگاه دستاوردهای مدیریت بحران، نشست خبری، تبلیغات شهری، سخنرانی مسئولان و ائمه جمعه و جماعات برای فرهنگسازی و ارتقای آگاهی عمومی از مخاطرات طبیعی را از جمله برنامه های هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان عنوان کرد.

وی ضمن ارائه  گزارشی از روند کمک رسانی دستگاه های اجرایی استان در بحث زلزله زدگان کرمانشاه، کمک رسانی مردم آذربایجان غربی را بی نظیر عنوان کرد و گفت: 21 آبان ماه سال جاری شاهد وقوع زلزله  7.3 ریشتری در کرمانشاه بودیم که  در تمامی استانهای غربی کشور نیز احساس شد. بلافاصله بعد از وقوع زلزله تمامی دستگاههای عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران تشکیل جلسه دادند و در اولین ساعات پس از وقوع زلزله نیروهای امدادی آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه اعزام شدند.

 مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ی تصریح کرد: ساعت سه و 30 دقیقه بامداد  110 امدادگر هلال احمر در قالب تیم‌های  واکنش سریع، آواربرداری، اسکان اضطراری سریعاً با تمامی امکانات و تجهیزات به کرمانشاه اعزام شدند. صبح روز بعد از زلزله  نیز ده نفر از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده اعزام شدند و نیز آب فاضلاب شهری و روستایی نیز تانکر های سیار آب و نیرویهای متخصص خود را به مناطق زلزله زده اعزام کردند.

وی ادامه داد: بیش از 200 کامیون و تریلر کمکهای دستگاه های اجرایی از جمله هلال‌احمر، سپاه، سازمان‌های مردم‌نهاد، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برای امداد رسانی به مردم کرمانشاه ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اظهار کرد: مردم استان آذربایجان غربی یکی از استانهای پیش رو در کمک به زلزله زده کرمانشاه بودند بطوری که 35 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی  به زلزله زگان کمک کردند.

جعفری با بیان اینکه 4 روز بعد از زلزله  نیروهای  فنی و مهندسی بنیاد مسکن به مناطق اعزام و عملیات آواربرداری و بازسازی انجام می شود تصریح کرد: 60 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین برای کمک به هموطنان زلزله زده به مناطق استان کرمانشاه راهی شده و نیزامداد رسانی به مردم کرمانشاه تا برقراری حالت عادی ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز استان های حادثه خیر بوده که همه ساله شاهد وقوع حوادث طبیعی هستیم افزود:  باید دستگاه های عضو شورای هماهنگی بحران با برگزاری دوره و مانورهای آزمایشی آمادگی برای مقابله  و کاهش حوادث طبیعی را داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه طی 9 ماهه سال جاری 7 نفر از هم استانی ها در اثر بلایای طبیعی جان خود را از دست دادند، افزود: 4 نفر در اثر ریزش بهمن در خوی، یک نفر سیل اخیر در فروردین ماه، 2 نفر در اثر صاعقه ماکو و میاندوآب جان باختند.

وی میزان خسارات ناشی از سیل و سیلاب در استان طی سال جاری را ۴۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در اثر وقوع سیل و سیلاب این میزان خسارت به بخش‌های کشاورزی، زیرساخت‌های راه و مساکن خسارت زده است.

جعفری در خصوص بازسازی واحد های مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل  استان در فروردین ماه گفت: بازسازی واحد های مسکونی روستایی و شهری در مناطق سیل زده استان در حال اتمام است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها