بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
مردم در ارديبهشت امسال رايي تاريخي به آقاي روحاني دادند و بايد پيگير راي خود باشند و رييس‌جمهور منتخب شان را هم حمايت كنند.

تدبیر24»دولت آقاي روحاني اگر حمايت و توجه مردم را نداشته باشد، ابزاري براي مقابله با قدرت كساني كه اهداف دولت را نمي‌پسندند، نخواهد داشت. در عرصه سياست احزاب و افراد به نسبت قدرت سياسي و وزني كه در جامعه دارند، مي‌توانند اهداف خود را جلو ببرند. اصولگرايان و احزاب‌شان قدرت زيادي را در عرصه سياست دارند. اتفاقا بيشتر مطالبات مردم هم به افرادي گره خورده كه از اين قدرت بهره مند هستند. تا زماني كه آنها در كارشان تجديد نظر نكنند، شايد اهداف دولت و مردم پيش نرود. رفع مساله حصر يكي از خواسته‌هاي جدي مردم بود. با اين حال روحاني ابزاري براي پيشبرد اين هدف ندارد. تنها با ابزار حمايت مردم است كه دولت قدرت چانه‌زني پيدا مي‌كند. متاسفانه در روزهاي اخير برخي خيلي زود راه بي‌وفايي و قهر را در پيش گرفتند. در فضاي مجازي صحبت‌هايي غير منصفانه و مهم‌تر از همه غير عقلايي مطرح شد. نبايد فراموش كرد كه آقاي روحاني مسووليت عمل به وعده‌هايش را دارد.
 ما نبايد به محض اينكه نرمشي را در او ديديم يا صحبت‌هايش در فضاي سخنراني‌هاي گذشته نبود، از روحاني عبور كنيم. رييس‌جمهور كه نبايد دايما سخنراني كرده و حرف‌هاي تند بزند. بعضا بايد با گفت‌وگو اهداف را در عرصه سياسي پيش برد. نرمش و مذاكره امري ضروري است. دولت به عنوان سخنگوي ملت بايد وارد عرصه گفت‌وگوي سياسي با گروه‌ها و جريان‌هاي مختلف شود. البته نبايد فقط امتياز داد و هيچ امتيازي از طرف مقابل نگرفت. در اين صورت اعتراض به جا خواهد بود. در حال حاضر در كل كشور شاهد نوعي آرامش هستيم و كمتر اتفاقات دور از انتظار مي‌افتد. حتي جناح‌ها خطير بودن مواجهه ما در سياست خارجي را درك كرده‌اند. در حال حاضر در مقابل تهديدات خارجي هستيم و ضروري است كه بايد در داخل كشور مقابل هم كمي كوتاه بياييم. اين تدبير و عقلانيت روحاني را مي‌پسندم. وقتي به‌شدت در معرض تهديد خارجي هستيم بايد در مورد اختلافات داخلي كمي تخفيف قائل شويم.  سخنراني‌ها و گفت‌وگوي دولت با مردم ابزار مهم و مناسبي است و اينگونه مردم از نظرات منتخب خود آگاه مي‌شوند. از طريق رسانه‌ها نظرات خود را مي‌گويند. اين نظرات بايد در فضاي آرامش، تفاهم و همدلي پيش برود. در دوره دوم دولت اصلاحات گاهي انتقادات تند و تيزي از طرف كساني كه طرفدار اصلاحات بودند، شاهد بوديم. در حالي كه بسياري از آنها امروز از عملكرد مثبت دولت اصلاحات مي‌گويند اما آن زمان موجي از انتقادات را به دولت ابراز كردند. اين تندروي‌ها اثر خوبي ندارد و مي‌تواند دولت‌ها را شكننده كند. كافي است جريان مقابل احساس كند كه دولت حمايت گذشته را در بين طرفدارانش ندارد. اين مساله به ضرر دولت و جامعه راي‌دهنده به آقاي روحاني خواهد بود.


احمدشیرزاد،فعال سياسي اصلاح‌طلب

 

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها