بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
جغد تیزبین «تریپ ادیوازر» پس از یک سال رصد هتل‌ها، شرکت‌های هواپیماها، رستوران‌ها، موزه‌ها و جاذبه‌ها و محصولات گردشگری، برترین‌های سال ۲۰۱۷ میلادی را اعلام کرد.
Trip Advisor، از محبوب‌ترین سایت‌های کاربرمحورِ سفر است و هر سال بر اساس نظر کاربران‌اش که اکثرا مسافر هستند، برگزیدگان گردشگری را اعلام می‌کند. نماد این وب‌سایت که یکی از غول‌های دنیای مجازی گردشگری و یکی از اثرگذارترین مشاوران سفر شناخته می‌شود، جغدی با دو چشم سبز و قرمز به نشانه تایید (سبز) و یا رد کردن (قرمز) است که نصب لوگوی آن در هر مکانِ خدماتی و تفریحی، نشانه‌ای بر اطمینان و رضایت مصرف‌کنندگان قبلی است.

تریپ ادوایز که بر پایه نظرات مردم بروزرسانی می شود، به تازگی اعلام کرده؛ از این پس به کاربران خود امکان درج نظر درباره خشونت جنسی و برخوردهای تبعیض‌آمیز در اماکن گردشگری، هتل ها و مراکز تفریحی را خواهد داد تا به این ترتیب اماکن ناامن بویژه برای زنان مشخص شود. این وب سایت پیشتر چنین نظراتی را حذف می کرد که امسال به خاطر تکرار تعرض جنسی در یکی از هتل های مکزیک و موج انتقادهای مسافران و کاربران به رویه این وب سایت که مانع انتشار نظرات مرتبط با این جریان شده بود،  اعلام کردند؛ از این پس مصمم هستند تا به اخبار منتشر شده از این دست حوادث در هتل‌ها بیشتر توجه کنند.

این وب‌سایت در واپسین روزهای سال ۲۰۱۷، پس از نظرسنجی یک‌ساله از مسافران، فهرستی از بهترین هتل‌ها، مقاصد سفر، جاذبه‌های و محصولات گردشگری، رستوران‌ها، سواحل، شرکت‌های هواپیمایی، موزه‌ها و استراحتگاه‌ها را به انتخاب کاربرانش‌ اعلام کرده است.

زیباترین کارت‌پستال‌های ۲۰۱۷

«کارت پستال‌های زنده»، تعبیری است که برای برخی مقاصد سفر به کار می رود و جزیره «بالی» اندونزی از جمله آن‌ها است که مسافرانش معتقدند؛ طعم بهشت را در این جزیره چشیده اند.

با این حال مقصدی که توانسته دل بیشتر گردشگران را ببرد و رتبه نخست فهرست بهترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۷ را از آنِ خود کند، این روزها سخت درگیر فوران آتشفشان آگونگ است، هرچند که انجمن پیشگیری از بلایای طبیعی اندونزی در بیانیه ای اعلام کرده؛ «تهدیدی برای گردشگران وجود ندارد.»

«لندن» شهر کلاسیکی است که دومین مدال تریپ ادوایزر را به خاطر هنر، مد، غذا و تاریخ که آلبوم کاملی از گردشگری را گرد آورده، دریافت کرده است. «پاریس» نیز پس از آن در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفته، آن هم به خاطر کافه‌ها، پیاده‌روها و موزه‌هایش.

رم، نیویورک، کرت در یونان، بارسلون، سیم‌ریپ کامبوج، پراگ، پوکت در تایلند، استانبول، جامائیکا، هوی‌آن ویتنام، سنت پترزبورگ، روآتان (از جزایر خلیج کارائیب هندوراس)، مراکش، امبرگری کی در بلیز، ریودوژانیرو در برزیل، جزیره سنت مارتین در دریای کارائیب، پلایا دلم کارمن در مکزیک، دبی، جزایر کیمن در دریای کارائیب، کاتماندو در نپال، بورا بورا در اقیانوس آرام و کوسکو در پرو، به ترتیب برترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۷ شناخته شده اند.

۲۵ کاخ و کلبه لوکس برای خوابیدن

در بین هتل‌هایی که در سال ۲۰۱۷ موفق شدند نظر مسافران را جلب کنند، هر قاره به نسبت موفق شده سهمی از این فهرست داشته باشد، از آسیا گرفته تا آمریکای لاتین. بیشترین امتیازها هم به تنوع و کیفیت امکانات، برخورد و کارآمدی کارکنان، دسترسی آسان به جاذبه‌ها و وسایل نقلیه عمومی، بهداشت و پاکیزگی، طراحی و معماری و البته غذای کیفی و کافی داده شده است. بر همین اساس هتل «آریا بوداپست» در مجارستان موفق شده بالاترین امتیاز را برای سال ۲۰۱۷ کسب کند.

«مانداپا ریتز کارتن» در اندونزی که بهترین هتل آسیا در سال ۲۰۱۶ معرفی شد نیز رتبه دوم تریپ ادوایزر را برای سال ۲۰۱۷ بدست آورده است و در ادامه «قصر تورین» ایتالیا، «سِراس» در بارسلون اسپانیا، «بوهو» در پراگ جمهوری چک، «پرتره فیرِنز» در فلورانس ایتالیا، «شینتا مانی شاک» در کامبوج، «لا سیستا» در هانوی ویتنام، «تولمار بونگالو» در مانوئل آنتونیوی کاستاریکا، «مانافارو» در مالدیو، «کاندولهو» در مالدیو، «اکلات پکن» در چین، «کالاباش» در گرانادا، «توسکانی» در جزایر ترکس و کایکوس (اقانوس اطلس شمالی)، «بلموند پالاسیو» در پرو، «نانتوکت» در ماساچوست، «ول دینکانتو میدزکال» در گرامادو برزیل، «لیندوز بلو» در لیندوسِ یونان، «کاخ لیلا اودایپور» در هند، «هتل ۴۱» در لندن، کاخ «اومید باهوان پالاس جودپور» در هند، «استالاژم سنت هوبرتوس» در گرامادو برزیل، «آلپینا گستاد» در سوئیس، «کنستانس پرنس» در موریس، «HerodsVitalis» در سرزمین‌های اشغالی (اسرائیل) به ترتیب بهترین هتل‌های دنیا برای امسال شناخته شده‌اند.

عقاب‌های آسیا

شرکت‌های هواپیمایی مهم‌ترین نقش را در سفر دارند و انتخاب آن‌ها از سوی مسافران معمولا براساس ایمنی، وقت‌شناسی، احترام به مسافر و برخورد کارکنان، راحتی صندلی‌ها، کیفیت غذا و نوشیدنی‌ها، امکانات و سرگرمی‌ها و حفظ محیط زیست صورت می‌گیرد.

تریپ ادوایزر ۱۰ ایرلاین برتر در سال ۲۰۱۷ را با توجه به نظر کاربران و مسافران به این ترتیب معرفی کرده که متعلق به شرکت های هواپیمایی امارات، سنگاپور، «آزول» برزیل، «جت بلو» ایالات متحده امریکا، نیوزیلند، کره جنوبی، «جال» ژاپن، «THAI Smile» (لبخند تایلند) تایلند، آلاسکا و «گارودا» اندونزی است.

جزیره‌ای با رایحه بهشت

جزیره ها و سواحل همیشه بهترین پیشنهاد برای سفرهایی به قصد استراحت و آرامش یابی است، طبق نظری که کاربران این وب سایت ثبت کرده اند، بهترین سواحل را می‌توان در جزایر اقیانوس‌های اطلس و هند یافت.

«فرناندو دورنورا» در برزیل، خلیج «گریس» در جزایر آتلانتیک، ساحل «عقاب» در آروبا (اقیانوس اطلس)، «کیو لارگو» در کوبا، «سیستا کی» در فلوریدا، «لا کنچا» در سن سباستینِ اسپانیا، ساحل شمالی (Isla Mujeres) در مکزیک، «رادانگار» در جزیره هاولک (هند)، جزایر اندامن و نیکوبار (اقیانوس هند)، «الا فونیسی» در یونان، «گالاپاگوس» در اکوادور، «آنس لاتزیو» در سیشل، «هفت مایل» در گراند کیمن (دریای کارائیب)، «فلامنکو» در پورتوریکو، «باوارو» در جمهوری دومینیکن، «نرگیل» در جامائیکا، «ایستر» در شیلی، «وایت ساندی» در دریای مرجانی اقیانوسیه، «بیاریتز» در فرانسه، «پروتاراس» در قبرس، ساحل غربی هندوراس، «کمپ» در آفریقای جنوبی، «سانتا ماریا» در کیپ ورد، «مانوئل آنتونیو» در کاستاریکا، «ساحل سفید» در شبه جزیره مالایا و «نگاپالی» در میانمار، ۲۵ ساحل آرام، پاکیزه، زیبا و برگزیده به انتخاب مسافران در سال ۲۰۱۷ بوده‌اند.

بشقاب خوشمزه‌تر اروپا

بشقاب‌هایی که بیشتر به تابلوی نقاشی می‌مانند، گاه تجربه‌ی بی‌نظیری را برای مسافران رقم می‌زنند. غذا در دنیای گردشگری خود به تنهایی نوعی ماجراجویی و انگیزه‌ی سفر به شمار می‌آید که مسافران کره زمین هیچ‌وقت چشم روی هیجان آن نبسته‌اند.

تریپ ادوایزر فهرستی از برترین مکان هایی که مسافران خوشمزه ترین لحظه های سفر را در آنجا تجربه کرده اند، به این ترتیب اعلام کرده است؛ «بلموند له مانیور» در انگلیس، «خانه لامیز» در فرانسه، «L'Auberge de l'Ill» در فرانسه، «مارتین براساتگی» در اسپانیا، «دانیل» در نیویورک، «لا کلمب» در آفریقای جنوبی، «آشپزخانه دیوید» در چیانگ مایِ تایلند، «میادو» در لیمای پرو، «ال سلر د کان راکا» در اسپانیا، «Alcron» در پراگ جمهوری چک، «اردک چرب» در انگلیس، «بنازواز» در مکزیک، «Don Alfonso ۱۸۹۰» در ایتالیا، «DOC» در پرتغال، «i Latina» در بوئنوس آیرس آرژانتین، «چز برونو» در فرانسه، «لهجه هندی» در دهلی نو، «Trb Hutong» در پکن چین، «Azurmendi» در اسپانیا، «Muse» در استرالیا، «Voila Bistrot» در برزیل، «کافه فرانسوی» در اوکلندِ نیوزیلند، «Funky Gourmet» در آتن یونان.

در حیرت کلیساها و مساجد

لندمارک‌ها یا نشانه‌هایی که معرف هویت یک سرزمین هستند را در هیچ کجای دیگر نمی‌توان پیدا کرد، آن ها اختصاصی و حتما انحصاری هستند. ۲۵ نشانه چشمگیر که در نظر مسافران، بیشتر شگفت‌انگیز یا خاص آمده‌اند انتخاب شده‌اند تا فهرست برترین های ۲۰۱۷ کامل تر شود. برخی از این نشانه ها به حدی شهره هستند که مولاژ کوچک‌ترشان و یا اثری هنری مزین به نقش آن ها، همیشه بهترین سوغاتی سفر بوده است.

«آنگکور وات» که مجموعه‌ای از معابد و پرستشگاه حکومتی ساخته شده در سده دوازدهم میلادی در سیم‌رپِ کامبوج است، به حدی حیرت مسافران را برانگیخته که بیشترین ستاره‌های مسافران را گرفته است.

یک مسجد آن هم در امارات که معماری‌اش خیره‌کننده اعلام شده، دومین رتبه‌ی این فهرست مردمی را به خود اختصاص داده؛ «مسجد شیخ زاید» در ابوظبی امارات. رتبه سوم این فهرست به یک کلیسای دلربای دیگر رسیده؛ «کلیسای جامع کوردوبا» در اسپانیا که در حقیقت مسجدی بازمانده از حکومت اموی در اندلس بوده و پس از سقوط، از قرن ۱۳ میلادی به کلیسای کاتولیک‌ها تبدیل شده و حالا یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری اسپانیا به شمار می آید.

«کلیسای سن پیترو» در واتیکان ایتالیا چهارمین نشانه شناخته شده‌ی جذابی است که بزرگترین کلیسا و معروفترین اثر معماری رنسانس به شمار می‌آید. «تاج محل» که در هند سمبل یک عشق شناخته می شود نیز توانسته نظر گردشگران جهان را جلب کند و در جایگاه پنجم این فرهست قرار گیرد.

کلیساها همچنان گوی سبقت را در فهرست لندمارک‌ها از سایرین ربوده‌اند، ششمین رتبه را نیز «کلیسای ناجی بر خون ریخته شده» در سنت‌پترزبورگ بدست آورده است. «دیوار بزرگ چین»، «ماچوپیچو» در پرو، «میدان پلازای» اسپانیا، «کلیسای دوئومو» در میلان ایتالیا، «پل گلدن گیت» در سان فرانسیسکوی کالیفرنیا، «یادبود لینکلن» در واشنگتن دی سی، «برج ایفل» در پاریس، «ساختمان پارلمان مجارستان»، «کلیسای نوتردام» در پاریس، «تندیس مسیح نجات‌دهنده» در ریودوژانیرو برزیل، «بیگ بن» در لندن، «اگروپلیس» در آتن، «میدان اصلی بازار» شهر قدیمی کراکوف لهستان، «El Ateneo» کتابفروشی بزرگ بوینس آیرس در آرژانتین، «معبد وات فو» در تایلند،« برج خلیفه» در دبی، «معبد فوشیمی ایناری» توکیو در ژاپن، «تولوم» شهر باستانی تمدن مایاها در مکزیک و «خانه اپرای سیدنی» در استرالیا، به ترتیب نشانه‌های جذابی هستند که فهرست تریپ ادوایزر را کامل کرده‌اند.

قلقک‌های سفر

جذابیت‌ها شبیه قِلقک‌های سفر هستند، سراغ گرفتن از آن‌ها در مسافرت به منزله رقم زدن اوقات خوش تر و کامل کردن یک مجموعه خاطره است. سر فهرستِ جذابیت های منتخب سال ۲۰۱۷ نیز به ماجراجوها اختصاص دارد، جزیره‌ای با همین عنوان (Universal's Islands of Adventure) که در اورلاندوی فلوریدا واقع شده، توانسته گوی سبقت را از سایرین برباید، این پارک مفرح ۱۸ سال پیش افتتاح شده که در آخرین آمار، میزبان هشت میلیون نفر بوده است.

رتبه دوم نیز نصیب پاک تفریحی ـ آبی «دیسکاوری» در ایالت فلوریدا شده است و سومین جاذبه ی محبوب را نیز باید در آلمان یافت، پارکی به نام «یوروپا».

پس از آن ها نیز «مجیک کینگدام» در فلوریدا، «استدیوی یونیورسال هالیوود» در لس‌آنجلس به خاطر برگزاری تورهایی برای دیدن پشت صحنه فیلم ها، پارک «لو پوی دو فو» در فرانسه، شهربازی «بتو کاررو ورلد» در برزیل، «استدیو یونیورسال فلوریدا» به خاطر روایت هایی از فیلم های هری پاتر، پارک «اپکات» وابسته به دیزنی لند فلوریدا که یک پارک آینده نگری محسوب می شود، «قلمرو حیوانات» در فلوریدا با حیواناتی که آزادانه در پارک زندگی می کنند، «دنیای آبی» اورلاندو در فلوریدا، «ادونچر دیزنی» کالیفرنیا برای چرخ فلک میکی موس و ترن هوایی وحشت آورش، «دیزنی لند» کالیفرنیا که همه شخصیت های کارتونی را یک جا در خود جا داده، «استدیوی هایلوود دیزنی» در فلوریدا، شهربازی «تیوولی گاردنز» در دانمارک، پارک «دُلی وود» (Dollywood) در ایالت تنسی آمریکا که محلی برای سرگرمی و تفرج خانواده ها شناخته شده، «استدیوی یونیورسال سنگاپور» که بهترین شهربازی آسیا شناخته شده است، پارک تفریحی و خانوادگی «شهر دلار نقره ای» در ایالت میسوری آمریکا، «باغ بوش» در فلوریدا که ۸ ترن هوایی غول آسا و دو سرسره آبی بسیار بلند دارد، دیزنی لند فرانسه، استدیو والت دیزنی در فرانسه، پارک «پورت اَونچر» در اسپانیا، «لئو لندیا» ایتالیا، پارک آبی و تفریحی «زوو مارین» در پرتغال و «دیزنی لند» هنگ کنگ، انتخاب شده اند که همه آن ها گاه به تنهایی انگیزه انتخاب یک مقصد بوده اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها