بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۹۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از فعالیت بیش از 120 هزارصنعتگر صنایع‌دستی در این استان خبر داد و گفت: از سال 1394 تاکنون 20 هزار گردشگر خارجی در واحدهای بوم‌گردی استان اقامت داشته‌اند.
تدبیر24»مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در نشست مشترک با دکتر «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل این اداره‌کل،  با اشاره به این‌که باید نگاه دولت به صنعت گردشگری نگاهی اقتصادی باشد، افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این نگاه پررنگ‌تر شده و میان صنعت گردشگری و رشد اقتصادی رابطه‌ای دو طرفه بوجود آمده است.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر استان کرمان در توسعه صنعت گردشگری و به‌دنبال آن توسعه اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته است، اظهار کرد: ثبت 4 اثر تاریخی و یک اثر طبیعی هم‌چنین ثبت سیرجان به‌عنوان شهر جهانی گلیم شیریکی پیچ در فهرست میراث جهانی می‌تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

وی با بیان این‌که استان کرمان دارای بیشترین آثار ثبت جهانی در کشور است، خاطرنشان کرد:  این استان از 7000 اثر شناخته شده و 700 اثر ثبت ملی بهره می‌برد که هرکدام از آن‌ها به تنهایی می‌تواند گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند.

وفایی با تأکید بر فعالیت بیش از 120 هزار صنعت‌گر صنایع‌دستی در استان کرمان، افزود: هم‌اکنون برای تعداد زیادی از این صنعتگران اشتغال ایجاد شده است.

وی به ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ سیرجان اشاره کرد و افزود: این اتفاق به سبب تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران سازمان و این اداره‌کل رخ داد که  موجب شد بتوانیم همچنان در قله آثار ثبت جهانی کشور بمانیم.

وی با اشاره به این‌که 40 پایگاه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در سراسر استان  فعالیت دارند، افزود: هم‌اکنون 200 نیروی آموزش‌دیده به‌صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی محافظت می‌کنند و یکی از منظم‌ترین نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در سطح کشور محسوب می‌شوند.

وفایی به راه‌اندازی 140 واحد بوم‌گردی در نقاط مختلف استان اشاره و تصریح کرد: از سال 94 تاکنون قریب به 20 هزار گردشگر خارجی در اماکن بوم‌گردی استان اقامت داشته‌اند که متوسط ماندگاری آن‌ها یک و نیم شب بوده است.

وی گفت: خوشبختانه  فعالیت بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی و توسعه خانه‌های بوم‌گردی و سنتی در بافت تاریخی شهرها در راستای آماده‌سازی زمینه‌های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان کرمان رو به رشد بوده است هم‌چنان ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان به 13 هتل در حال ساخت در این استان اشاره کرد و گفت:  هم‌اکنون قریب به 8000 تخت در واحدهای  اقامتی استان مانند هتل، مهمانپذیر و خانه مسافر  و بوم‌گردی وجود دارد که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

وی گفت: در سال‌های گذشته تعامل خوب دستگاه‌هایی مانند استانداری، میراث‌فرهنگی، شهرداری و اوقاف موجب شده که بیشتر بناهای شاخص کرمان مرمت  شدند و با تغییر کاربری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از کسب رتبه برتر این اداره‌کل در زمینه شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملکرد در میان ادارات استانی در سال 95 خبر داد و افزود: این اداره‌کل  توانست طی سال گذشته به رشد 35 درصدی در زمینه شاخص‌های عمومی و 10 درصدی شاخص‌های اختصاصی دست یابد.

وفایی هم‌چنین از دستیابی رتبه سوم ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی  در میان ادارات میراث‌فرهنگی کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه صنعت گردشگری کرمان در مسیر اصلی خود قرار گرفته و نسبت به سال‌های جهش قابل توجهی داشته است.
برچسب ها: تدبیر24 ، صنعتگر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها