بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
پیشکسوت داوری کشور گفت: داوران ما نیز باید با علم روز آشنا باشند و همیشه خود را به روز کنند که از علم داوری عقب نمانند.
تدبیر24»علی خسروی، پیشکسوت داوری کشور، درخصوص انتخاب محمد خرم به عنوان سرپرست جدید صندوق حمایت از ورزشکاران و قهرمانان و همچنین وضعیت داوری کشور در لیگ برتر صحبت کرد.

خسروی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به انتخاب سرپرست جدید صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اظهار داشت: یکی از انتخاب‌های خوب مدیریتی در حوزه وزارت ورزش و جوانان در زمان آقای سلطانی‌فر انتخاب محمد خرم برای مدیریت این صندوق بود. از سال 84 آقای خرم را می‌شناسم و با وجود سابقه درخشان مدیریتی که وی در این سال‌ها داشته می‌تواند بهترین انتخاب برای صندوق حمایت از ورزشکاران باشد. خرم، شخصیت فرهنگی است که در هر پستی حضور داشته با توانایی همه مشکلات را حل کرده است. زمانی که وی به عنوان مشاور شهردار نیز مشغول به کار بود کارهای اثربخشی از او دیدیم.

وی در ادامه افزود: خرم به عنوان یک معلم نمونه می‌تواند در پُست جدیدش اقدامات ارزشمندی را برای جامعه ورزش انجام دهد. خرم دارای مدیریت استراتژیک است و همه باید او را کمک کنیم تا بتواند موفق باشد. وی شناخت لازم از ورزش و قهرمانان کشور را دارد.

داور با سابقه کشورمان در پاسخ به این سوال که عملکرد داوران در نیم فصل اول لیگ برتر چطور بوده است؟ خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوبی که در این فصل صورت گرفت استفاده از داوران جوان در مسابقات بود. بخصوص در مسابقات مهم که داوران ما در تلویزیون دیده شدند و این کار برای رشد آنها بسیار مفید است. می‌توان گفت عملکرد داوران ما در نیم فصل راضی کننده بود و من نمره 15 را به داوران لیگ برتر می‌دهم.

وی در ادامه افزود: مشکل عمده در جامعه داوری ایران این است که مسئولین به نصیحت‌ها و راهنمایی‌هایی که می‌شود گوش نمی‌دهند و در انجام امور از افراد تاثیرگذار استفاده نمی‌کنند. داوران ما صرفا نباید برای حضور در تست‌های آمادگی به ورزش بپردازند و آمادگی آنها باید همیشگی باشد و تمرینات مستمری را انجام دهند. همچنین با توجه به اینکه دستورالعمل‌های داوری همیشه در حال تغییر است داوران ما نیز باید با علم روز آشنا باشند و همیشه خود را به روز کنند که از علم داوری عقب نمانند. نکته مهم دیگر درخصوص جرایم شخصی است که باید یک هارمونی بین داوران ما ایجاد شود و یکسان‌سازی در جرایم شخصی صورت بگیرد.

خسروی تصریح کرد: تغذیه داوران نیز باید همیشه مورد توجه باشد چون در عملکرد آنها در بازی‌ها نقش مهمی دارد. باید روزهایی که می‌خواهند قضاوت کنند بیشتر از موادی استفاده کنند که انرژی‌زا باشد و از مصرف گوشت خودداری کنند. داوران ما باید بیشتر هوای خودشان را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه علم داوری تغییرات زیادی داشته است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اشکالاتی که می‌توان در نحوه قضاوت داوران دید درخصوص بحث آفسایدها است که باید دقت عمل بیشتری داشته باشند. داوران نباید فقط به دنبال این باشند که آفساید در بازی اعلام کنند و ذهنیت خود را باید معطوف به بازی کنند. داوران باید به این مسئله توجه داشته باشند که تماشاگران برای دیدن بازیکن مورد علاقه خود به استادیوم می‌آیند و باید بازی را مدیریت کرد و با روانشناسی بازیکنان را در زمین کنترل کنیم.

پیشکسوت داوری ایران ادامه داد: این روزها یکی از مسائلی که به داوری ضربه می‌زند این است که داوران همدیگر را حمایت نمی‌کنند و بعد از هر بازی اشتباهاتی که پیش می‌آید فورا رسانه‌ای می‌شود. داوران نباید به دنبال حاشیه‌سازی باشند. داوران باید در قبال اشتباهات یکدیگر ستارالعیوب باشند. باید سعی شود در نیم فصل دوم اشتباهاتی که وجود داشته و موجب حاشیه شده را برطرف کنیم.

خسروی درخصوص بیانیه‌هایی که برخی باشگاه‌ها علیه داوری می‌دهند گفت: اصولا به بیانیه اعتقادی ندارم. اشتباه داوری جزیی از فوتبال است. هر تیمی یک روز از اشتباهات نفع می‌برد و یک روز زیان می‌بیند.

برچسب ها: تدبیر24 ، خرم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها