بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت : در قطع تنفس انسدادی هنگام خواب ممکن است فرد از چند ثانیه تا دو دقیقه دچار قطع تنفس شود و این امر به کاهش اکسیژن در خون منجر می‌شود و فرد مبتلا دو روز بعد از سردرد و خستگی رنج خواهد برد.
تدبیر24»متخصص گوش، حلق و بینی آلرژی، چاقی، مصرف داروی خاص، سیگار، الکل و مشکل در گلو و مجاری بینی را علل خروپف در افراد دانست.
 
ابراهیم رزم‌پا متخصص گوش، حلق و بینی  اظهار کرد:‌ خر و پف کردن معمولاً مشکلی جدی به حساب نمی‌آید و بسیاری از افراد ممکن است گهگاه در خواب به خر و پف بیفتند.
 
وی افزود: احتمال خر و پف کردن مردها ۵۰ درصد بیش از زن‌ها است اما گاهی خر و پف علامت یک بیماری خطرناک است که وخیم‌ترین این بیماری‌ها قطع تنفس انسدادی هنگام خواب است.
 
این متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: در قطع تنفس انسدادی هنگام خواب ممکن است فرد از چند ثانیه تا دو دقیقه دچار قطع تنفس شود و این امر به کاهش اکسیژن در خون منجر می‌شود و فرد مبتلا دو روز بعد از سردرد و خستگی رنج خواهد برد.
 
رزم‌پا افزود: قطع تنفس هنگام خواب می‌تواند عوارضی مانند افزایش فشار خون، چاقی، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی و حتی در مواردی نادر مرگ را در پی داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: خر و پف کردن به علت ارتعاش کام نرم (بخش نرم سقف دهان)، هنگامی که ریه‌ها در مقابل مجاری هوایی مسدود شده و هوا را به درون می‌کشند بوجود می‌آید و معمولاً به علت شل شدن عضلاتی که راه‌های هوایی را باز نگه می‌دارند یا وجود بافت‌های اضافی در هنگام خواب روی می‌دهد.
 
این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: هر وضعیت یا ماده‌ای که باعث شل شدن عضلات این ناحیه یا منجر به ساخته شدن بافت چربی در آن شود می‌تواند به خرخر منجر شود و می‌توان به عواملی مانند نوشیدن مشروبات الکلی، مصرف داروهایی مانند داروهای خواب آور، داروهای ضد سرماخوردگی یا آنتی هیستامین‌ها، خوابیدن بر روی متکای بیش از حد نرم یا بزرگ، به پشت خوابیدن و داشتن اضافه وزن اشاره کرد.
 
رزم‌پا افزود: انسداد مجاری هوایی و در نتیجه خر و پف همچنین می‌تواند ناشی از بد شکلی ساختمان بینی از جمله، کام نرم یا زبان کوچک یا بیش از حد دراز یا انحراف تیغه میانی بینی باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: در کودکان بزرگی لوزه‌ها اغلب باعث خرخر کردن می‌شود.
 
این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: کاهش وزن، اجتناب از مصرف غذاهای سنگین و نوشیدن مشروبات الکلی، ترک سیگار، خوابیدن به پهلو و بدون بالش خوابیدن را از جمله مواردی دانست که با رعایت آن‌ها می‌توان خر و پف را کاهش داد چرا که تحقیقات نشان داده است کاهش وزن حتی به اندازه سه تا چهار کیلوگرم می‌تواند دست کم باعث کاهش خرخر شود و نوشیدن الکل یا خوردن غذا به مقدار زیاد در شب باعث شل شدن عضلات مجاری هوایی و افزایش احتمال خرخر می‌شود.
 
خر و پف می‌تواند به علت آلرژی، عادت غذا خوردن، مصرف داروی خاص، مصرف سیگار و الکل و یا مشکل در گلو و مجاری بینی روی دهد که تشخیص دقیق علت توسط معاینه پزشک مشخص می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24 ، خروپف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها