بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
عباسی، عضو کمیسیون آموزش:
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزیر آموزش و پرورش اعتقادی به سند 2030 ندارد و با توجه به اجماعی که درباره کنار گذاشتن این سند وجود دارد، نمی‌توان زمینه‌ای برای اجرای آن متصور دانست.

تدبیر24»اسدالله عباسی در گفت و گو با پانا،‌ درباره اظهار نظر برخی از افراد درخصوص اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش گفت: این سند  قراردادی بین ایران و یونسکو و با دخالت لابی های صهیونیستی بود، که با توصیه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به طور کلی منتفی و کنار گذاشته شد. اما باید توجه داشت که ما نمی توانیم به بهانه بد بودن این سند دیواری بین خودمان بکشیم و ارتباط خود را با دنیا قطع کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر، آقای بطحایی، نیز اعتقادی به این سند و اجرای آن ندارند و با توجه به اجماعی که بین صاحبنظران و مسئولان کشوردرباره کنار گذاشتن این سند وجود دارد، نمی‌توان زمینه‌ای برای اجرای آن متصور دانست.

عباسی با تاکید مجدد بر اینکه اجرای سند 2030 از سوی طور کلی منتفی شده است، تصریح کرد: وقتی در یک موضوعی چنان اجماع خوبی در کشور وجود دارد، دامن زدن به بحث‌هایی نظیر اجرای چراغ خاموش سند 2030 و طرح چنین ادعاهایی اشتباه است و به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی نیست.

به دنبال انتشار یکی از سخنرانی‌های حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اجرای سند 2030 در وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه با صدور اطلاعیه‌ای به این ادعا واکنش نشان داد و در این باره تصریح کرد:‌ «آموزش و پرورش در سال ها و ماه هاي اخير به شكلي جدي و با برنامه ريزي هاي متراكم در پي عملياتي كردن سند تحول بنيادين است و اين سند به موضوع اصلي بسياري از نشست ها و جلسات مديران ارشد با بدنه آموزش و پرورش تبديل شده است. با اين وجود و با توجه به محو كامل سند ۲۰۳۰ از عرصه برنامه هاي دستگاه تعليم و تربيت كشور، مشخص نيست كه به چه دليل برخي افراد هر از گاهي اصرار دارند كه چراغ آن را روشن كرده و بر مبناي آن به نهادهاي فرهنگي و قانوني كشور و پرسنل خدوم آن افترا ببندند. اخيراً نيز ادعايي از همين جنس و از سوي آقاي حسن رحيم پور ازغدي مبني بر وجود «كارگاه هاي تقويت جنسي و آموزش همجنس گرايي!» مطرح شده بود كه مصداقي براي آن يافت نشد، در نتيجه شايسته است كه اين افراد سخنان و اظهارات خود را تصحيح نمايند.»

در بند دوم این اطلاعیه آمده است:‌ «سند ۲۰۳۰ گذشته از اينكه دست مايه سوءاستفاده هاي سياسي برخي گروه ها و افراد براي حمله به دولت شد، رسماً پس از دستور صريح رهبر معظم انقلاب از دستور كار آموزش و پرورش خارج شد و پرونده آن "ملغي" گرديد. در نتيجه در هيچ مركز اداري و آموزشي رسمي كشور، مفاد و موارد مندرج در اين سند در دستور كار نيست و تلاش براي زنده كردن نام آن از سوي برخي افراد را مي توان اقدامي بي مورد و نقض غرض قلمداد كرد.»
 
سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش، نیز در این باره چنین توئیت کرده است:‌ «به سخنرانان بی‌اطلاع اجازه نمی‌دهم بر خلاف منویات رهبری و دستورات رئیس‌جمهور برای ایجاد فضای سیاسی دلخواهشان جامعه و مسئولان را نسبت به آموزش‌وپرورش و معلمان متدین و خدوم آن بی‌اعتماد کنند.» 
 
وی در پیام دومی که مرتبط با این موضوع در حساب توئیتر خود منتشر کرد از کسانی که مدعی تخلف در این باره هستند، خواست که مستقیما به او گزارش کنند تا او «به شدت» با تخلفات برخود کند.
برچسب ها: تدبیر24 ، عباسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها