بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست جزییات قاچاق ماده یوزپلنگ ایرانی را تشریح کرد و گفت: کسانی که نسبت به خرید و فروش گونه های ارزشمند و نادر مثل یوزپلنگ اقدام کنند،بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست در سال ۱۳۹۴، باید ۱۰۰ میلیون تومان جریمه ضرر و زیان بپردازند. همچنین قضات نیز می توانند این متخلفان را حداکثر به سه سال حبس محکوم کنند.

تدبیر24»علی تیموری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود چهار ماه گذشته یکی از علاقه مندان محیط زیست به اداره کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان محیط زیست مراجعه و موضوع خرید و فروش یوزپلنگ ایرانی را در تهران گزارش کرد. دفتر ما هم با هماهنگی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست، موضوع را به طور کتبی به حراست سازمان گزارش کرد و اطلاعات لازم را به همراه شماره تلفن این افراد در اختیار مراکز امنیتی و حراست سازمان محیط زیست قرار داد تا ماجرا از این طریق پیگیری شود.

وی افزود: خوشبختانه بعد از چهار ماه شخصی که خریدار یوزپلنگ بود به همراه یکی از دوستداران محیط زیست به سازمان حفاظت محیط زیست مراجعه و اعلام کرد که می خواهد یوزپلنگ را به محیط زیست تحویل بدهد. این فرد قطعا بر اثر فشار نیروهای امنیتی و انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست استان تهران برای تحویل یوز مراجعه کرد. او به احتمال قوی از پیگیری های جدی بخش های انتظامی مطلع شده و حتم داشته که به زودی مشکلاتی برای او پیش می آید، به همین علت داوطلبانه برای تحویل یوزپلنگ به سازمان محیط زیست اقدام کرده است.

مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: دیروز این یوز ماده به پارک پردیسان تحویل داده شد و در حال حاضر در قرنطینه است. با عوامل پشت پرده این ماجرا نیز از سوی نیروی انتظامی برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

به گفته تیموری، بر اساس ماده ۸ قانون بهسازی و ماده ۷ قانون شکار و صید؛ خرید، فروش، نگهداری، واردات و صادرات گونه های حیات وحش باید با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست باشد و بدون مجوز  این سازمان خلاف قانون است و با این متخلفان برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: کسانی که نسبت به خرید و فروش گونه های ارزشمند و نادر مثل یوزپلنگ اقدام کنند؛ بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست در سال ۱۳۹۴، باید حدود ۱۰۰ میلیون تومان جریمه ضرر  و زیان بپردازند. همچنین قضات نیز می توانند این متخلفان را حداکثر به سه سال حبس محکوم کنند.

این مقام مسوول در سازمان محیط زیست در ادامه اظهار کرد: کسانی که بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به نگهداری گونه های حیات وحش اقدام کنند باید بدانند که قوانین محیط زیستی به شکل سختگیرانه ای در حال اجراست و با این متخلفان هم سازمان محیط زیست بدون پشم پوشی برخورد خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، نقی میرزاکریمی- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران- عصر دیروز (۴ دی ماه) از دستگیری متخلفان قاچاق باند بزرگ قاچاق حیات وحش خبر داد و گفته بود: آخرین افراد این باند امروز هنگام جابجایی یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در تهران دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
برچسب ها: تدبیر24 ، قاچاقچیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها