بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
وزیر کشور:
وزیر کشور با تاکید بر اینکه که اربعین نباید دولتی شود، گفت: باید زیرساخت‌های اربعین را گسترش دهیم. اعضای ستاد اربعین دیداری با رهبر انقلاب خواهند داشت و گزارشی از عملکرد خود به ایشان ارائه می‌کنند.
تدبیر24»عبدالرضا رحمانی فضلی دوشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی ما در خصوص ممانعت خروج از زائرین غیرقانونی محقق شد و نیروی انتظامی در این زمینه بسیار موفق عمل کرد اظهار کرد: ساماندهی زائرین از مبدأ را به صورت صددرصدی موفق به اجرا نشدیم هرچند که نسبت به سال قبل نظم بهتری پیدا کرده بود.

وی افزود: با استفاده از تجربیات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشکلات مراسم اربعین امسال  نسبت به سال قبل  کمتر شد و خدمات بیشتری در زمینه حمل‌ونقل، اقدامات انتظامی، پشتیبانی، صدور گذرنامه، ارز ارائه شد و همکاری خوبی با دولت عراق خوب داشتیم.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه در اربعین سال جاری خروج غیر قانونی از کشور نداشتیم، تصریح کرد:  باید زیرساخـت‌ها را چندین برابر کرد و بازگشایی مرزهای جدید را در دستور کار خود قرار دهیم هرچند که از دو مرز جدید در سال جاری به دلیل عدم تأیید طرف عراقی نتوانستیم استفاده کنیم.

رحمانی فضلی افزود: در بحث زیرساخت‌ها و امکانات عملکرد خوبی را شاهد بودیم اما این زیرساخت‌ها در حد همین جمعیت است و اگر میزان جمعیت سه برابر شود به زیر ساخت‌های بیشتری نیاز داریم و باید کارهای بسیاری انجام پذیرد و برنامه‌ریزی صورت گیرد بنابراین در سال‌های آینده باید زیرساخت‌های اربعین را سه برابر کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات باید طوری کار کند که شبهه‌ای در اقدامات آن در بین مردم وجود نداشته باشد. هم‌اکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات طرحی در خصوص ساماندهی کمک‌های مردمی ارائه کند که همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف بتوانند کمک‌های خود را در یک مسیر هماهنگ قرار دهند.

رحمانی فضلی اظهار داشت: با اینکه بیمه زائرین اربعین به دلیل عدم متولی بر گردن وزارت کشور افتاد اما به دنبال آن هستیم که در سال آینده بیمه را برعهده نگرفته و واگذار کنیم. ما معتقدیم اربعین نباید دولتی شود.

وزیر کشور با اشاره به پیشنهادی در رابطه با برگزاری همایش اربعین بین کشورهای اسلامی گفت: از این طرح استقبال می‌کنیم و موضوع خوبی است که باید دنبال شود.

رحمانی فضلی به دیدار ستاد اربعین با رهبری اشاره کرد و گفت: دست‌اندرکاران اربعین با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند و گزارشی را در این خصوص به معظم‌له ارائه خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها