بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
علی تاجرنیا
تدبیر24»پشیمانی از رأی به روحانی؛ امری که این روزها بسیار شاهد طرح آن از سوی مخالفان روحانی هستیم.
درحقیقت برخی با ملاک قرار دادن عملکرد ماه‌های نخست دوره دوم ریاست‌جمهوری دولت تدبیر و امید قصد دارند، قضاوت اشتباه خود را به مردم تعمیم دهند و به این ترتیب هرگونه دفاع از آرا و مطالبات مردم را که از سوی برخی چهره‌ها صورت می‌گیرد، ناکارآمدی روحانی عنوان می‌کنند. درحالی که بسیاری از اصلاح‌طلبان این روزها تأکید می‌کنند که از رأی به روحانی پشیمان نیستند، اما مخالفان روحانی همچنان بر طبل خود می‌کوبند.
در همین خصوص به گفت‌وگو با دکتر علی تاجرنیا، نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب پرداختیم که مشروح آن تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

برخی بحث پشیمانی اصلاح‌طلبان از رأی به روحانی را مطرح می‌کنند. در حالی‌که این‌طور نیست. این‌که اصلاح‌طلبان خواست‌ها و مطالبات مردم را در قالب توصیه و نقدهای سازنده نسبت به دولت روحانی مطرح می‌کنند به معنای پشیمانی از رأی به او نیست. به نظر شما این جو پشیمانی با چه هدفی و توسط چه کسانی مطرح و دنبال می‌شود؟

به اعتقاد من قاطبه افرادی که به روحانی رأی دادند چه از میان نخبگان و چه از میان مردم درواقع همه براساس برخی ملاحظات و با اعتقادی که به تحقق وعده‌های روحانی داشتند، به او رأی دادند. درحقیقت شرایط کشور در آن زمان چنین ایجاب می‌‌کرد که به روحانی اعتماد کنند و به او رأی دهند و اکنون نیز بر همان نظر هستند و از اعتمادشان به روحانی پشیمان نیستند. اگر بعضاً از سوی برخی اصلاح‌طلبان و یا برخی از چهره‌های مردمی،‌ انتقاداتی نسبت به دولت صورت می‌گیرد، به هیچ عنوان به معنای پشیمانی از رأی به روحانی نیست. بلکه به نوعی توصیه و نقد سازنده به همراه مراقبت از آرای مردم است. طبیعتاً مردم براساس رأیی که به دولت تدبیر و امید داده‌اند، انتظار دارند شاهد تحقق وعده‌های انتخاباتی باشند و این امری طبیعی‌ست. قطعاً دولتمردان نیز در این مسیر بسیار تلاش می‌کنند، اما برخی در این میان درصددند انتقادات دلسوزانه و نه مغرضانه را به‌مثابه مخالفت با دولت تدبیر و امید و یا پشیمانی از رأی به روحانی تلقی کنند و این تفکر را به سطح جامعه بکشانند. لذا به نظر من فضاسازی علیه روحانی بر اساس عملکرد چند ماهی‌ست که دولت تدبیر و امید دوره دوم خود را آغاز کرده است. اکنون در سال اول دوره دوم ریاست‌جمهوری روحانی هستیم و نباید برخی بدون در نظر گرفتن مشکلات و محدودیت‌ها و موانع پیش‌روی روحانی، مردم را نسبت به آینده عملکرد دولت دلسرد کنند. طرح مسائلی از قبیل پشیمانی از رأی به روحانی حربه تبلیغاتی بیش نیست و خوشبختانه هم روحانی از هوشیاری برخوردار است و هم احزاب و شخصیت‌ها نسبت به این مسائل آگاه هستند. روشن است که طرح پشیمانی از رأی به روحانی بازی رسانه‌ای جناح مقابل است و همواره شاهد حمایت‌های جدی و محکم چهره‌ها و احزاب اصلاح‌‌طلب از روحانی و دولت تدبیر و امید بوده‌ایم.
به نظر شما شاهد ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدال‌گرایان در 1400 خواهیم بود و سبد رأی مشترکی خواهند داشت و یا این‌که اصلاح‌طلبان گزینه دیگری را به‌عنوان نامزدشان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده معرفی می‌کنند؟

اعتدال‌گرایی به عنوان جریانی سیاسی را قبول ندارم و معتقدم که روش اصلاح‌طلبانه به‌نوعی اعتدال‌گرایانه است و اعتدال، مشی و به نوعی رفتار است که عمدتاً نیز با جریان اصلاحات نزدیکی دارد. از این رو بی‌شک می‌توان گفت این همراهی وجود خواهد داشت و امیدواریم با مشخص شدن آثار فعالیت‌های دولت حتماً اصلاح‌طلبان دست بالا در انتخابات 1400 را خواهند داشت و مردم مجدد به این جریان اعتماد خواهند کرد.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها