بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت، پاریس امیدوار است ریاض به نقش خود در آغاز دوباره روند سیاسی در مدتی کوتاه در یمن به شکل کامل عمل کند.
تدبیر24»سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ضمن ابراز تاسف از کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان یمنی در جریان عملیات‌های نظامی در روزهای گذشته گفت: باید هرچه سریع‌تر راه حلی سیاسی از طریق مذاکرات حاصل شود چراکه این تنها راه برای پایان دادن به بحران و پیامدهای فاجعه‌بار آن برای مردم یمن است.

وی افزود: فرانسه از تمامی طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهد نسبت به حفظ جان غیرنظامیان توجه داشته و شرایط را برای ارسال کامل و غیرمشروط به کمک‌های انسانی فراهم کنند.

همچنین پاریس تاکید کرد به امنیت عربستان و حمایت از آن پس از شلیک موشک‌هایی در هفته‌های اخیر به خاک این کشور توجه دارد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در تماسی تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان وی را به لغو کامل محاصره یمن جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه و کالاهای تجاری دعوت کرد.

ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به فاجعه انسانی در یمن بر موضع‌گیری پاریس مبنی بر لزوم حل این بحران از طریق راهکاری سیاسی و بازگشت به میز مذاکرات تاکید کرد.

کاخ سفید نیز دو هفته قبل با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف فوری بمباران‌ها در یمن جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه شد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز با اتخاذ موضع‌گیری مشابهی تاکید کرد: شرایط دردآور در یمن باید هرچه سریع‌تر پایان یابد.

وی از عربستان خواست برای جلوگیری از فاجعه انسانی محاصره را کاهش دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها