بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
اسناد جدید حاکی از آن هستند که کره شمالی با تکنولوژی پیشرفته‌ای که از روسیه گرفته، قادر به ساخت موشک بالستیک شده است.
تدبیر24»این اسناد سری که تازه منتشر شده، بیانگر آن است که پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی، روسیه تکنولوژی‌ توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای خود را به پیونگ‌یانگ فروخته است.

واشنگتن پست گزارش کرد، پس از شکست اقدام مشترک آمریکا و روسیه برای پرتاب ماهواره با استفاده از موشک‌های دوران شوروی، روسیه یافتن بازارهای جدید برای فروش تکنولوژی‌ موشکی خود را آغاز کرد.

بیش از 60 دانشمند موشکی روسیه و اعضای "دفتر طراحی راکت ماکیف" در اواخر سال 1992 در فرودگاه مسکو دستگیر شدند زیرا قصد سفر به پیونگ‌یانگ برای همکاری با کره شمالی به عنوان مشاور را داشتند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، بعدها مقامات اطلاعاتی آمریکا، کره جنوبی و روسیه به این نتیجه رسیدند که برخی از این دانشمندان سرانجام به کره شمالی رفتند تا طرح موشک‌ها و مشاوره‌های فنی خود را به این کشور ارائه دهند.

بروشورهای یافت شده از دفتر طراحی راکت ماکیف شامل یه سری از موشک‌های شوروی با قابلیت پرتاب کلاهک‌های هسته‌ای به شهرهای آمریکا هستند.

برخی از این مدل‌ها نیز می‌توانستند از یک قایق بزرگ، یک کرجی قوطه‌ور در آب و یا کپسول انداخته شده در اقیانوس، پرتاب شوند. این مدل‌ها در اصل برای نیروی دریایی روسیه طراحی شده بودند.

به نظر می‌رسد موشک‌های هواسانگ - 10 یا موسودان، موشکی که در سال 2016 با موفقیت از جانب کره شمالی آزمایش شد، از موتور یکی از موشک‌های بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی شرکت ماکیف استفاده کرده و بسیاری از ویژگی‌های طراحی این موشک را نیز در خود داشته باشند، موشکی که در یکی از این بروشورها تبلیغ شده بود.

دیوید رایت، کارشناس موشک در "اتحادیه دانشمندان نگران" اظهار کرد: سوالی که مدت‌ها است وجود دارد، این است که آیا کره شمالی این تکنولوژی را ارزان به دست آورده؟ آیا آنان سال‌ها پیش این برنامه‌ها را دریافت کرده‌اند و اکنون فقط در موقعیتی هستند که توانایی ساخت آن‌ها را پیدا کرده‌اند؟ کره شمالی به تازگی توانسته به ابزارآلاتدهه 1990 میلادی که آن زمان فوق‌پیشرفته بودند، دست پیدا کند؛ این به آن معنا است که این ابزارآلات هنوز هم ابزارهای بسیار کارآمدی هستند. به محض آن که شیوه‌های ساخت را در اختیار داشته باشی و بتوانی به مواد و ابرازآلات مورد نیاز دسترسی پیدا کنی، به پیشرفتی واقعی دست یافته‌ای.

برچسب ها: تدبیر24 ، دانشمندان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها