بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
منابع سیاسی فلسطین لیست معاهده‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را منتشر کردند که براساس آن قرار است تشکیلات خودگردان فلسطین به آنها بپیوندد.
تدبیر24»منابع سیاسی فلسطین اعلام کردند، پیوستن فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل، به این سازمان‌ها و معاهدات که برخی از آنها زیر نظر سازمان ملل اداره می‌شوند، باعث به چالش کشیده شدن اسرائیل در صحنه بین‌المللی خواهد شد.

به گفته این منابع، وزارت خارجه فلسطین در رام‌الله و نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در حال آماده سازی بستری برای اجرای تصمیم محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر تلاش برای پیوستن به ۲۲ توافق‌نامه و پیمان بین‌المللی هستند.

عباس در گذشته نیز دست به چنین اقدام اعتراض‌آمیزی زده بود تا به رسمیت شناخته شدن موجودیت فلسطین را به عنوان کشور امضا کننده این پیمان‌نامه‌ها مانند دیگر کشورها استحکام بخشد.

براساس لیست فاش شده، فلسطین به حمایت از اصلاح ماده هشت پیمان روم می‌پیوندد، پیمانی که دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه بر اساس آن شکل گرفته است.

ماده هشت، استفاده از گاز در رویارویی با مردم را به عنوان جنایت جنگی است. محافل اسرائیل اصلاح این ماده را یک مشکل خواندند، زیرا فلسطین می‌تواند با استفاده از آن اسرائیل را به استفاده از گازهای سمی در عملیات سرکوبی تظاهرات صلح‌آمیز فلسطین در کرانه باختری و قدس شرقی متهم کند.

منابع اسرائیل اعلام کردند، دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در تماس تلفنی با نیکی هیلی، همتای آمریکایی خود توافق کرد که به صورت مشترک نسبت به اقدام فلسطین واکنش نشان داده و از ده‌ها کشور جهت رای دادن علیه فلسطین در محافل مختلف بین‌المللی استفاده کنند.

در آوریل ۲۰۱۴ هم تشکیلات خودگردان فلسطین شروع به انجام اقداماتی برای پیوستن به ۱۵ معاهده و توافق بین‌المللی کرد. از جمله این معاهده‌ها، معاهده مبارزه با تبعیض علیه زنان، معاهده چهارم ژنو و توافق‌نامه سازمان ملل برای مبارزه با فساد بود.

در آن زمان بان‌ کی‌مون، دبیرکل وقت سازمان ملل تصویب کرد که فلسطین به ۱۰ معاهده تحت نظر این سازمان بپیوندد.

سه سال پیش هم در دسامبر ۲۰۱۴، عباس ۲۲ معاهده از جمله معاهده روم را امضا کرده و مسیر را برای پیوستن فلسطینیان به دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه هموار کرد. اسرائیل این امر را به منزله اقدامات یک‌جانبه دانسته و تهدید کرد، تشکیلات خودگردان را به خاطر این اقدام مجازات می‌کند.

تشکیلات خودگردان در گذشته بارها این اقدامات را به خاطر عدم تمایل میانجیگرها از جمله آمریکا متوقف کرده تا فرصت ازسرگیری مذاکرات را از بین نبرد، اما این مساله سودی نداشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها