بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
ژیمناست‌های جوان و نوجوان ایران درحالی بدون مجوز شورای برون مرزی و به عنوان نماینده ایران در مسابقات خارجی حضور پیدا می‌کنند که ممکن است این اتفاق مشکلات عدیده‌ای را برای ورزشکاران و فدراسیون درپی داشته باشد.
تدبیر24»بر اساس شواهد و قرائن موجود ژیمناست‌های ایرانی زیادی با پرچم و نام ایران به مسابقاتی غیررسمی اعزام می‌شوند، اعزام‌هایی که بدون اطلاع و تایید شورای برون مرزی انجام می‌شود. مسئولان فدراسیون ژیمناستیک این مسابقات را سفرهای توریستی عنوان می‌کنند و تاکید دارند که هیچ اطلاعی از نحوه اعزام، زمان و مکان این مسابقات ندارند.

تصاویر و اخباری در کانال تلگرامی باشگاه آریاژیم منتشر شده که گواه حضور نمایندگان ایران با پرچم کشورمان در رقابت های بین المللی است. حتی در برخی از تصاویر لباس‌هایی بر تن ورزشکاران جوان و نوجوان ایرانی است که تقریبا همانند لباس ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران است اما این رقابت ها بدون اطلاع فدراسیون و بدون نامه شورای برون مرزی اتفاق می‌افتد.

این در حالی است که فردی که برخی از این تیمها را اعزام کرده برای فدراسیون ژیمناستیک غریبه نبوده و به گفته دبیر فدراسیون، فدراسیون از این فرد تجهیزات خریداری می‌کند. حتی یکی از مربیانی که در تیم ملی آکروژیم در مسابقات آسیایی قزاقستان حضور داشته، تیم آریاژیم که بدون مجوز به مسابقات مختلف سفر کرده را در این رقابتها همراهی کرده است.

اینکه افراد یا باشگاه‌های نزدیک به فدراسیون بدون مجوز شورای برون مرزی و بدون اطلاع فدراسیون تیم به مسابقات سطح پائین اعزام می‌کنند، ممکن است مشکلاتی را برای ژیمناستیک ایران بوجود آورد که نمونه آن حاشیه‌های اخیر مربوط به حضور یک دختر بدون حجاب در اردو یا مسابقات خارج از کشور بوده است. به نظر می‌رسد فدراسیون ژیمناستیک باید برای پیشگیری از این مشکلات باید نظارت بیشتری داشته باشد تا چنین شبهات و اتفاقاتی گریبان فدراسیون را نگیرد.

باشگاه آریاژیم با لباسی شبیه به تیم ملی ایران و پرچم ایران در مسابقات خارجی
جام مسابقات ژیمناستیک پستا مالزی
رقابتهای آکروژیم قهرمانی آسیا که ۲۷ تا ۲۹ شهریور در قزاقستان برگزار شد

محسن سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعزام ژیمناست‌های جوان و نوجوان با لباس‌های شبیه به لباس ملی‌پوشان و با پرچم کشور ایران به مسابقات بین‌المللی و غیر رسمی، اظهار کرد:  برخی نفرات یا شرکت‌ها اعزام‌هایی را به مسابقات خارجی انجام می‌دهند که هیچ وقت زیر نظر فدراسیون نبوده است. برخی از استان‌های مرزی هم با کشورهای همسایه خود مسابقاتی را انجام می‌دهند و این مسابقات سال‌هاست که اتفاق می‌افتد.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که در مورد شرکت آریا ژیم که بیشتر اعزام‌ها از این شرکت انجام می‌شود، اطلاعی دارند یا خیر؟ ادامه‌ داد: این اعزام‌ها سال‌ها است که اتفاق می‌افتد و تنها زیر نظر شرکت آریاژیم نیست. هیچ کدام از این مسابقه‌ها نیز تاییدیه فدراسیون و شورای برون مرزیِ وزارت ورزش و جوانان را ندارند. آن‌ها توریستی می‌روند و ما هم اطلاعی از این اعزام‌ها نداریم. این اعزام‌ها در فدراسیون‌های قبل و در دوران درویش زاده و اسبقیان نیز اتفاق افتاده است، دختران و پسران نیز اعزام می‌شدند.

او ادامه داد: ما برای این اعزام‌ها هیچ گونه اطلاعاتی نداریم، فدراسیون هیچ مستنداتی از این موضوعات ندارد. هیچ اشرافی هم نداریم که چگونه و از چه طریقی به این مسابقات اعزام می‌شوند، اما باید بگویم که این مسابقات هیچ کدام کد شناسایی جهانی ندارند که اگر داشتند، فقط با نامه فدراسیون ژیمناستیک ایران اجازه حضور پیدا می‌کردند. این مسابقات در سطح لیگ باشگاهی داخلی آن کشورها اتفاق می‌افتد و تعدادی از ورزشکاران ایرانی نیز در این رویدادها شرکت می‌کنند که بدون هماهنگی فدراسیون انجام شده است و ما هم هیچ اطلاعی نداریم.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک در ادامه‌، گفت‌: ما اعزام‌هایی را در دستور کار فدراسیون قرار می‌دهیم که فقط دارای ID جهانی باشد. یعنی کد شناسایی جهانی داشته باشد و فدراسیون جهانی نیز آن را به عنوان تورنمنت یا چلنج کاپ رسما در سایت خود اعلام کند تا بعد از آن بتوانیم با کد شناسایی مجوز شورای برون مرزی بگیریم و ورزشکار را اعزام کنیم.

از شرکت آریاژیم وسایل ژیمناستیک خریده‌ایم

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا محمود اصلی، رییس شرکت آریا ژیم است و اعزام‌ها نیز از سوی او انجام می‌شود؟، گفت‌: بله. آقای اصلی رییس شرکت آریا ژیم است، اما نمی‌دانم که اعزام از سوی چه کسی انجام می‌شود.

دبیر فدراسیون در پاسخ به این سوال که "اصلی" در فدراسیون به جز تجهیز طبقه پایین فدراسیون، کار دیگری انجام می‌دهد یا خیر؟ بیان کرد: او هیچ سمتی در فدراسیون ندارد. در واقع وسایل طبقه پایین را نیز فقط از آقای اصلی نخریده‌ایم چند شرکت بودند و یکی از شرکت‌هایی که بیشترین وسیله را از آن خریدیم شرکت آریا ژیم بود که وسایلش هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ کیفیتی بهتر بودند.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که پسر " محمود اصلی" در فدراسیون چه سمتی دارد، گفت‌: پسر او با روابط عمومی ما همکاری می‌کند و به مسابقات می‌رود، گزارش تصویری می‌گیرد و در کانال تلگرامی می‌گذارد.

نمونه‌ای از اطلاعیه آریاژیم برای اعزام برون مرزی
نمونه‌ای از اطلاعیه آریاژیم برای اعزام برون مرزی
برچسب ها: تدبیر24 ، فدراسیون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها