بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
مردی که ۱۱ سال قبل در یک آموزشگاه رانندگی دو نفر از دوستانش را به گلوله بسته و به دو بار قصاص محکوم شده بود با جلب رضایت یکی از قربانیان دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. وی گفت اولیاء دم دومین قربانی نیز اعلام کرده اند با دریافت دیه ۵۰۰ میلیونی حاضر به گذشت هستند.
تدبیر24»رسیدگی به این پرونده از پنجم بهمن ماه سال ۸۶ به دنبال کشته شدن دو مرد در یک آموزشگاه رانندگی در فشافویه در دستور کار افسران کلانتری ۱۷۶ حسن آباد قرار گرفت. شواهد نشان می داد این دو مرد با شلیک گلوله در آموزشگاه کشته شده است.
پلیس به بررسی پرداخت و دریافت یکی از قربانیان محسن ۴۲ ساله بود که از یکسال قبل با شراکت یکی از دوستانش به نام محمد آموزشگاه رانندگی را تاسیس کرده بود اما دومین قربانی که حمید ۳۵ ساله نام داشت به عنوان مربی در این آموزشگاه مشغول به کار بود. پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت به آموزشگاه دستبرد زده نشده است. به این ترتیب فرضیه جنایت کینه جویانه قوت گرفت و محمد به عنوان نخستین مضنون تحت بازجویی قرار گرفت. وی اما خودش را بی اطلاع از ماجرا نشان داد و گفت دستی در قتل نداشته است.
این مرد اما در بازجویی های بعدی سرانجام لب به اعتراف گشود. وی سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: من و محسن از یک سال قبل به صورت شراکتی آموزشگاه را تاسیس کردیم. امام چون محسن جواز آموزشگاه را به نام خودش گرفت من را کمتر در امور آموزشگاه دخالت می‌داد ولی من هم اعتراضی نداشتم تا اینکه از طریق دوستان متوجه شدم محسن قصد حذف کردن من را دارد.

از دوستانم شنیده بودم حمید نیز با حرف هایش باعث شده محسن چنین تصمیمی بگیرد. به همین خاطر آخرین بار به آموزشگاه رفتم تا با محسن در این باره صحبت کنم اما او به من گفت هیچ شراکتی با من نداشته است. از شنیدن این حرف شوکه شدم. من کنترل اعصابم را از دست داده بودم که با اسلحه به سمت محسن شلیک کردم. همان موقع حمید سر رسید و من از شدت خشم به او هم شلیک کردم و از آموزشگاه خارج شدم. این مرد در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم دو قربانی به دو بار قصاص محکوم شد. شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور حکم صادره را تایید کرده بودکه محمد پای چوبه دار رفت اما توانست رضایت اولیای دم حمید را جلب کند. به این ترتیب دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد
در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی استاد اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار تشکیل شد محمد به دفاع پرداخت. وی گفت :من ۷ میلیون تومان به محسن داده بودم تا باهم آموزشگاه رانندگی را اداره کنیم اما او زیر قولش زده بود. من به همراه ده محکوم دیگر همگی پای چوبه دار رفتیم اما 9 محکوم دیگر همگی اعدام شدند وفقط خانواده حمید از قصاص گذشتند. پسر او گفت بدون قید و شرط مرا می بخشد. اولیا دم محسن نیز از قبل گفته بودند اگر اولیای دم حمید مرا ببخشند از قصاص گذشت می کنند.
وی ادامه داد : در شعبه اجرای احکام خانواده حمید اعلام کردند چون زمان کشته شدن حمید در ماه حرام بوده است با دریافت مبلغ دو دیه از قصاص صرف نظر می کنند.چون پدرم یک ماه بعد از این که به اتهام قتل بازداشت شدم فوت کرد ارثیه پدری ام را به اولیای‌دم حمید دارم و رضایتشان را جلب کردم. خانواده محسن نیز گفته اند با دریافت ۵۰۰ میلیون تومان گذشت می کنند.من برای پرداخت این دیه نیز مشکلی ندارم و تا چند هفته دیگر امیدوارم بتوانم رضایتشان را جلب کنم.
وی در تشریح جزییات زندگی اش گفت: من و همسرم ۱۰ سال بود ازدواج کرده بودیم اما صاحب فرزند نمی شدیم. بعد از ۱۰ سال صاحب یک دختر شدیم. زندگی خوبی داشتیم و دخترم یک ساله و نیمه بود که به اتهام قتل بازداشت شدم. من حالا ۱۱ سال است که در زندانم و دخترم را ندیده ام.به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضای تخفیف در مجازات را دارم.
در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها