بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
رییس مرکز تحقیقات سرطان ایران با بیان اینکه اکنون سالانه آمار ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از مبتلایان به سرطان سینه در کشور ثبت می شود پیش بینی کرد: با توجه به روند رو به افزایش این بیماری احتمالا این رقم به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد .
 به گزارش تدبیر24، محمد اسماعیل اکبری در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی ها نشان می دهد که در آینده مبتلایان به سرطان های زنان در کشور از افزایش قابل توجهی برخوردار خواهد بود،بنابراین ضروری است نظام سلامت برای پیشگیری از این سرطان ها برنامه هایی در جهت پیشگیری و کاهش در کشور اجرا نماید .

به گفته وی میزان بقا و عمر مبتلایان به سرطان سینه در کشور از کشورهای غربی و پیشرفته کمتر است و دلیل اصلی این موضوع کشف دیر هنگام سرطان در میان بیماران بوده است زیرا بسیاری از بیماران زمانی به پزشک مراجعه می کنند که بیماری سرطان پیشرفته شده است .

اکبری با بیان اینکه اخیرا پژوهشگران حوزه سرطان در کشور آخرین اطلاعات و یافته های خود را در کتابی با عنوان ˈچهره نمای سرطان های شایع زنان ˈ به چاپ رسانده اند ،گفت : این کتاب با همکاری سازمان ملل متحد ، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مرکز تحقیقات سرطان ایران به چاپ رسید که علایم خطرزای این بیماری در آن گزارش شده است .

رییس مرکز تحقیقات سرطان ایران توضیح داد: این کتاب در خصوص روش های کنترل و پیشگیری از سرطان های زنان اطلاعات جامع علمی را ارائه کرده است .

وی به سرطان های زنان در کشور اشاره کرد و گفت : در حال حاضر غربالگری جامعی برای سرطان های دهانه رحم ، رحم و سینه در کشور مطرح شده است اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است .

اکبری با بیان اینکه در کشورهای اروپایی و پیشرفته غربالگری سرطان های زنان در حال انجام است گفت : غربالگری در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته از اثر بخشی کمتری برخوردار بوده است و نیازمند راه حل منطقی و علمی در جهت کاهش و پیشگیری سرطان های زنان است .

وی اظهار داشت: در کتاب چهره نمای سرطان های زنان با مطالعه و تحقیقاتی که محققان کشورمان انجام داده اند، این بیماری ها راهکارها و خط مشی درست و علمی تبیین شده است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد : مهمترین اقدام در این باره در کشور اطلاع رسانی و آگاهی زنان است زیرا مراجعه زود هنگام به پزشک می تواند در کاهش سرطان نقش موثری را ایفا نماید .
منبع:جهان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها