بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
دونالد ترامپ تهدید کرد، حمایت مالی فلسطین را قطع می‌کند. وی گفت: اگر آنها به مذاکرات صلح بازنگردند و در آن شرکت نکنند، تامین مالی فلسطینی‌ها را متوقف می‌کنیم.
تدبیر24»دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت، واشنگتن به فلسطینی‌ها صدها میلیون دلار سالانه می‌دهد دریغ از هیچ تشکر و احترامی! آنها حتی نمی‌خواهند روی توافق صلحی که با اسرائیل مدتهاست به تعویق افتاده، مذاکره کنند. واشنگتن بعد از این صدها میلیون دلار به آنها نمی‌دهد.

ترامپ که قبلا از پاکستان انتقاد کرده بود در این توییت جدید نوشت: تنها پاکستان نیست که به آن میلیاردها دلار در ازای هیچ چیز می‌دهیم، بلکه کشورهای دیگر نیز هستند، مثلا ما میلیون‌ها دلار سالانه به فلسطینی‌ها می‌دهیم، در حالی که هیچ احترامی برای ما قائل نیستند.

وی افزود: ما بحث قدس را که مشکل‌ترین بخش مذاکرات بود از روی میز مذاکرات برداشتیم، اما اسرائیل در قبال آن باید یشتر بپردازد. تا زمانی که فلسطینی‌ها نمی‌خواهند به مذاکره بازگردند چرا ما باید چنین مبلغ هنگفتی را همچنان در آینده به آنها بپردازیم؟

ترامپ ششم دسامبر نیز رسما قدس را با دو بخش شرقی و غربی آن پایتخت اسرائیل اعلام کرد و دستور انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس را داد که خشم جهانی را به دنبال داشت.

در این راستا نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره اینکه آیا آمریکا قصد دارد تامین مالی سازمان امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را در واکنش به موضع مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه محکومیت تصمیم ترامپ ادامه دهد یا نه، گفت: ترامپ قبلا گفته که نمی‌خواهد تا زمانی که فلسطینی‌ها به میز مذاکره بازنگردند هیچ کمک مالی به آنها بکند.

وی افزود: آنچه ما در خصوص قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل شاهد بودیم به نفع وضع کنونی نبود. ما همچنان در تلاش برای پیشبرد روند صلح هستیم، اما اگر این اتفاق نیفتد ترامپ هیچ گونه تامین مالی را انجام نمی‌دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها