بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
یک فوق تخصص روماتولوژی با بیان اینکه دلایل بسیاری در ایجاد پوکی استخوان نقش دارند، گفت: تغذیه نامناسب یکی از دلایل ایجاد پوکی استخوان در افراد است.
تدبیر24»دکتر حسین شایان مقدم با بیان اینکه برای جلوگیری از پوکی استخوان باید از سنین کودکی مصرف شیر، لبنیات و انجام ورزش‌های مناسب جدی گرفته شود، گفت: برخی باید بعد از سن یائسگی علاوه بر مصرف شیر و لبنیات از قرص‌ها و مکمل‌های کلسیم و ویتامین دی استفاده کنند.

وی افزود: ۷۰ تا ۸۰ درصد پوکی استخوان علت ژنتیک دارد؛ فردی که پدر و مادرش دچار پوکی استخوان و شکستگی هستند، بیشترین خطر را در زمینه پوکی استخوان دارد. ضمن آنکه زنان پس از سن یائسگی و مردان بعد از سن ۵۰ سالگی در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارند.

شایان مقدم با بیان اینکه پوکی استخوان در زنان شایع‌تر است، افزود: این هم به دلیل تغییرات هورمونی است. هورمون استروژن که در زنان در سنین قبل یائسگی وجود دارد، باعث ساخت استخوان می‌شود که بعد از سن یائسگی این هورمون وجود ندارد و فرد دچار کاهش تراکم استخوان و یا به عبارتی پوکی استخوان می‌شود.

این فوق تخصص روماتولوژی با بیان اینکه دیده شده فرد بعد از پنج یا ۱۰ سال اول بعد از یائسگی، ۳۰ درصد تراکم استخوان را از دست می‌دهد، بیان کرد: ورزش نکردن، مصرف سیگار و الکل، برخی بیماری‌ها و برخی داروها علل دیگری هستند که باعث پوکی استخوان می‌شوند.

وی عنوان کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی و پیاده‌روی در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان مفید است. همچنین بعد از ابتلای فرد به این بیماری، ورزش می‌تواند در جلوگیری از زمین خوردن فرد کمک کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها