بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: تبلیغاتی که در مورد رفع سفیدی موها با شامپو و غیره می‌شود، کذب محض بوده و جنبه علمی ندارد.

تدبیر24»افشار رمضان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تبلیغاتی که در مورد رفع سفیدی موها با شامپو و غیره می‌شود، کذب محض و کلاهبرداری است و تا به ‌حال هیچ روشی برای بازگرداندن رنگدانه‌های از دست رفته در مو کشف نشده است، گفت: سفیدی موها به دو دسته تقسیم می‌شوند. سفید شدن طبیعی موها معمولا در اواسط دهه سوم زندگی برای افراد اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: سفیدی زودرس موها نوع دوم ازدسته‌های سفیدی مو است و عوامل متعددی موجب سفیدی زودرس موها، می‌شود که یکی از این عوامل ژنتیک است و بر خلاف تصور عموم، استرس و فشار عصبی ناگهانی نقشی در این نوع سفیدی مو ندارد. متاسفانه باید گفت این نوع سفیدی درمان خاصی ندارد و این وضعیت دائمی است و برگشت‌پذیر هم نیست.

رمضان‌پور خاطرنشان کرد: عوامل دیگری هم در سفیدی زودرس موها موثر هستند که البته در مقایسه با مسئله ژنتیک، کمتر اتفاق می‌افتند. از جمله این عوامل می‌توان به کمبود ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین B۱، کم‌خونی از نوع کمبود آهن و کمبود روی و رژیم‌های ناصحیح و طولانی مدت اشاره کرد.

وی ادامه داد: بیماری‌های زمینه‌ای فرد نیز نظیر بیماری تیروئید می‌تواند موجب سفیدی زود هنگام موها شود.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: این نوع سفیدی درمان خاصی ندارد و برخی از تبلیغات شامپو که حاکی از این است که موهای سفید را سیاه می‌کنند، کاملا کذب است و جنبه علمی ندارند؛ چراکه هر سلول رنگدانه خود را از دست داده و به صورت سفید درآمده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها