بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۹۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در 9 ماهه امسال میانگین سن در اولین ازدواج برای مردان 27 سال و سه ماه و زنان 23 سال بوده است.
تدبیر24»سیف الله ابوترابی افزود: در ۹ ماهه امسال ۴۸۱ هزار و ۸۰۹ مورد ازدواج به ثبت رسیده است و در این مدت یک هزار و ۷۶ ازدواج زنان سالمند بالای ۶۰ سال و همچنین ۷ هزار و ۸۱۲ مورد نیز ازدواج مردان بالای ۶۰ سال به ثبت رسیده است.

بخش‌های مهم صحبت‌های سخنگو.ی سازمان ثبت احوال را در ادامه بخوانید:

*روند وقوع و ثبت ازدواج در هرجمعیتی متاثر از ساخت سنی آن است و در کشورما از ابتدای دهه ۹۰متاثر از گذار از متولدین اول دهه ۶۰ از سن ازدواج است و روند میزان عموی ازدواج روند کاهشی داشته و درسال ۱۳۹۵به ۸،۸به ازای هر هزار نفر جمعیت رسیده است . این رقم در ابتدای دهه ۱۳۹۰شمسی ۴،۱۱در هزار نفر بوده است و روند کاهشی رخداد و ثبت ازدواج با توجه به ساخت سنی جامعه روندی طبیعی است آنچه می تواند به عنوان یک مولفه اجتماعی مورد توجه قرار گیرد افزایش سن دختران و پسران در اولین ازدواج است.

*در سال ۹۵ به ازای هر یکهزار نفر، ۸٫۸ نفر ازدواج ثبت شده بود و در سال ۹۰ نیز به ازای هر یک هزار نفر ۱۱٫۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده بود و میانگین سن ازدواج در اولین ازدواج ها در اکثر استان‌های کشور از سال ۹۱ تا ۹۵برای مردان ۶ ماه و برای زنان چهار ماه افزایش پیدا کرده است. در ۹ ماهه امسال همچنین میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ سال و سه ماه و زنان ۲۳ سال بوده است.

*در ۹ماهه امسال آهنگ طلاق پرشتاب نبوده است و از شتاب چندانی برخوردار نبوده است.در این مدت ۱۳۳هزار و ۳۶۶ طلاق به ثبت رسیده است که میانگین طول زندگی مشترک در این مدت ۹ سال بوده است.در ۹ماه امسال ۶۷ درصد طلاق‌های ثبت شده با طول عمر زندگی مشترک کمتر از ۱۰ سال بوده است و همچنین ۴۵ درصد طلاق‌های ثبت شده در طول زندگی مشترک ۵ سال و ۱۱درصد طلاق ها هم طول زندگی مشترک کمتر از یک سال بوده است.

*میانگین سن مردان در هنگام طلاق ۳۶ و نیم سال بوده است و خانم ها نیز ۳۱ سال و ۷ ماه به ثبت رسیده است .همچنین در این ۹ماه ۲میلیون و ۴۵۰هزار شناسنامه تعویض شده است که بخش عمده آنها را کسانی تشکیل می‌دهند که بالای ۱۵ سال هستند و می بایست شناسنامه آنها تعویض شود .در این مدت ۴۴۰ هزار شناسنامه المثنی توسط ثبت احوال در کشور صادر شده است.


برچسب ها: تدبیر24 ، سن‌ طلاق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها