بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز/ دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد.
تدبیر24»حوادث روزهای اخیر درس‌های بسیاری با خود به همراه داشت که باید در زمانی مناسب به مرور و بررسی آن پرداخت و در نهایت از آن عبرت گرفت. اعتراضات روزهای گذشته از دو بعد داخلی و خارجی قابل بررسی است؛ در زمینه داخلی: الف؛ با توجه به اصول مصرح قانون اساسی حق انتقاد و اعتراض امری پذیرفته شده است و برای ابراز اعتراضات مسالمت‌آمیز زمینه و بستر مناسب قانونی باید توسط مسئولان امر مهیا گردد. ب؛ نقد، اعتراض و انتقاد با تخریب و آتش زدن اموال تفاوت دارد. به طور قطع افرادی که دست به تخریب اموال عمومی زدند راهشان از راه مردم جداست و اقدامشان خلاف اصول اولیه مدنیت و حقوق بشر است. زیرا اینگونه اعمال خسارت‌بار تجاوز به حقوق دیگران است. در زمینه خارجی: الف؛ همان‌طور که مشاهده شد کشورهای مختلف نسبت به حوادث اخیر موضع‌گیری کردند. برخی از کشورها از حق مردم برای اعتراض پشتیبانی کردند. این موضع نامناسبی نیست، چرا که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز این حق را به رسمیت می‌شناسد. ب؛ برخی از کشورها پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و با ذوق‌زدگی مردم را تحریک به اغتشاش کردند. نمونه بارز آن آمریکاست. این در حالی است که رهبران آمریکایی حقوق اولیه ایرانیان را در برجام به رسمیت نمی‌شناسند. دونالد ترامپ فراموش کرده که در قانون ضد مهاجرتی‌اش شهروندان ایرانی را از سفر به آمریکا منع کرده است! فرمانی که عملا ناقض حقوق بشر است. به طور قطع جامعه ایران به خوبی آگاه است که در پس پرده چه می‌گذرد. زیرا مواضع ترامپ و سایر دولتمردان آمریکایی تنها تحریک جوانان ایرانی به اغتشاش است. آنها امنیت، ثبات و آرامش ایران را نشانه گرفته‌اند.جالب اینجاست که همزمان با حوادث اخیر در ایران، اعتراضات گسترده‌ای در فرانسه صورت گرفت اما رسانه‌های جهانی به اعتراضات فرانسه چندان توجه نکردند و تنها بر روی ایران متمرکز شده بودند. گویا چنین رویدادهایی در کشورهای دیگر امری عادی است اما اگر در ایران رخ دهد به ادعای کشورهایی نظیر آمریکا بیانگر بی‌ثباتی این کشور است. کلام آخر اینکه گرچه برقراری نظم در جامعه وظیفه نیروهای انتظامی است اما این مهم باید با حفظ حرمت مردم صورت گیرد. جوانان عزیز نیز باید بدانند که پیگیری مطالبات و بهبود وضعیت معیشتی و سیاسی تنها از مسیرهای قانونی میسر است. یادمان نرود هیچ بیگانه‌ای دلسوز خانه ما نیست.



علی اکبر فرازی،تحلیلگر مسائل بین‌الملل
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها