بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص یک میلیون دلار اعتبار از سوی راپمی به جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ محیط زیست دریایی خلیج فارس و فعالیت در این پهنه آبی خبر داد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به تازگی در نشست اخیر راپمی در جده شرکت کرد .

عبدالرضا کرباسی گفت: نشست راپمی 25 تا 28 نوامبر مصادف با چهارم تا هفتم آذرماه با حضور نمایندگان 8 کشور حاشیه خلیج فارس در جده برگزار شد که دراین نشست فعالیت های علمی تحقیقاتی راپمی برای سال های 2014 تا 2015 به ارزش تقریبی 4 میلیون دلار تعیین شد که از این میزان یک میلیون دلار به ایران اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: برنامه های ارایه شده در این نشست در زمینه های کنترل آلودگی دریایی ، مواد بیولوژیک و آب توازن کشتی ها بود.همچنین دراین نشست ایران در مورد آب توازن کشتی ها پیشنهاد داد تا میمک ( مرکز امداد رسانی های زیست محیطی ) بر روی هر کشتی که وارد خلیج فارس می شود یک یا دو دستگاه سنجش آب توازن نصب کند و زمانی که کشتی می خواهد از تنگه هرمز خارج شود آن را بردارد.

وی ادامه داد: این پیشنهاد از سوی نمایندگان حاضر در نشست راپمی پذیرفته شد و میمک هم پیشنهاد داد این کار با همکاری ایران انجام شود که مورد پذیرش اعضای نشست قرار گرفت.

کرباسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی خود را برای انجام این کار اعلام کرد افزود: معتقدیم این همکاری درآمد خوبی برای کشور ایران به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: همچنین در این نشست موضوعاتی چون بررسی مواد آلی مقاوم ، مواد زاید خطرناک ، مواد رادیواکتیو و دوره های اندازه گیری دی اکسین در خلیج فارس برای بررسی و انجام تحقیق به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.

دی اکسین از ترکیبات آلی کلرینه است که بعضی از انواع آن حتی در مقادیر کم اثرات فوق العاده سمی دارند.

دی اکسین ها فشار بخار بسیار پایینی دارند (کمتر از یک میلیونم میلی متر جیوه در شرایط استاندارد) که حاکی از عدم تبخیر این ماده است. این خاصیت فیزیکی همراه با پایداری دمایی و حلالیت در آب از مهم ترین خواص دی اکسین ها در محیط است.

این ترکیبات سمی به مدت طولانی در بدن موجودات زنده باقی می مانند و بدن انسان نیز از راه های مختلفی همچون خوردن مواد غذایی آلوده و یا حتی از طریق جفت و یا شیرمادر به این ترکیبات آلوده می شود.

راپمی سازمان منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان است که از سال 1978 فعالیت خود را با هدف حفظ محیط زیست دریایی پهنه های آبی خلیج فارس و دریای عمان آغاز کرد .

نشست اخیر راپمی با حضور نمایندگان 8 کشور حاشیه خلیج فارس در جده برگزار شد. وزاری محیط زیست چهار کشور به همراه معاونان محیط زیست چهار کشور دیگر در این نشست شرکت کردند.

در این نشست نمایندگانی از کشورهای کویت ، قطر ، امارات متحده عربی ، ایران ، عربستان ، عمان ، بحرین و عراق شرکت داشتند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها